معاون وزیر بهداشت گفت: کادر درمان؛ مهم‌ترین عامل در درمان بیماران کرونایی است.

کادر درمان؛ مهم‌ترین عامل در درمان بیماران کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر چه کادر درمانیکادر درمان؛ مهم ترین عامل در درمان بیماران کرونایی نه دارو مهارت و تجربه بیشتری داشته باشند احتمال نجات بیمار افزایش می‌یابد.

به گزارش قدس آنلاین، قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های ۲۲بهمن و حکیم نیشابور افزود: براساس تحقیقات؛ علت مرگ و میر زیاد در بسیاری از کشورهای اروپایی، تغییر کادر پزشکی بوده در حالی که یکی از امتیازات ما این است که پرستاران و پزشکان ما در پنج ماه گذشته به طور مداوم در بخش‌های بیمارستانی حضور داشتند.

    رفتارهای غیرانسانی بیگانگان

    معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور ما مورد تحریم‌های ظالمانه‌ای قرار دارد به طوری که در اویل شیوع ویروس کرونا سه میلیون عدد ماسک از انگلیس خریداری و پولش را پرداخت کرده بودیم، اما دولت انگلیس این‌محموله را در فرودگاه نگه داشت و با وجود همه ادعاها این رفتار غیر انسانی را نشان داد.

 

    خودکفایی ایران در تولید ماسک و دستگاه ونتیلاتور

    وی افزود: امروز با افزایش تعداد کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور به جایی رسیده ایم که دیگر نیازی به آن‌ها نداریم و همان کشورهایی که از دادن ماسک به ما امتناع می‌کردند خود برای تامین ماسک کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند.

    جان‌بابایی افزود: در تولید دستگاه‌های کمک تنفسی هم به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دیگر نیازی به واردات نداریم.

    وی گفت: دو شرکت دانش‌بنیان تولید دستگاه ونتیلاتور را انجام می‌دهند و در مرحله نخست حدود دوهزار دستگاه پیش‌خرید شده است و اگر لازم باشد با افزایش تعداد و ظرفیت شرکت‌های اکسیژن‌ساز این تعداد را تا چهارهزار دستگاه افزایش می‌دهیم.

    معاون وزیر بهداشت افزود: در این حوزه اولویت با استان‌هایی است که بیشتر با کرونا درگیر هستند وما به طور مستمر در حال پیگیری هستیم.

 

    تلاش برای تولید واکسن کرونا

    وی گفت: در زمینه تولید واکسن کرونا یک گروه به صورت تخصصی در این زمینه مشغول کار هستند.

    معاون وزیر بهداشت افزود: با توانمندی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد به طور جدی در این زمینه کار می‌کنیم همانگونه که هم اکنون بسیاری از داروهای ضدسرطانی و داروهای جدید در داخل کشور تولید می‌شود.

 

    استان‌های قرمز

    وی ادامه داد: استان‌های خراسان رضوی، مازندران، تهران و فارس از نظر شیوع کرونا شرایط قرمز به سمت بحرانی دارند و در چند روز اخیر این روند ثابت بوده است، اما هنوز نمی‌شود قضاوت کرد.

    معاون وزیر بهداشت گفت: در خراسان رضوی شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور شرایط حادتری دارند البته دیگرشهرها هم بیمار مبتلا به کووید۱۹ دارند، اما به این تعداد نیست.

    جان‌بابایی گفت: با توجه به این که بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور به طور کامل در اختیار بیماران مبتلا به کووید۱۹ قرار گرفته است براساس بررسی‌های انجام شده تامین اکسیژن ساز و افزایش تعداد تخت‌های ویژه در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: بزودی ۱۰تخت ویژه همراه با ونتیلاتور و مجهز به دستگاه کمک تنفسی غیرتهاجمی، مانیتور و تشک مواج در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد و در صورت نیاز باز هم تامین می‌شود.

    معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: کمبودهای بیمارستان حکیم نیشابور در حوزه جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی نیز به زودی تامین خواهد شد.

 

    علت افزایش کرونا

    جان‌بابایی گفت: پس از عید فطر حساسیت مردم به کرونا کاهش یافت و در استان‌هایی که کرونا افزایش پیدا کرد مراسم تجمعی برگزار شد و در کنار آن از نه از ماسک استفاده شد و فاصله اجتماعی هم رعایت نشد.

    وی افزود: کرونا بیماری کشنده است، اما بیمارانی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند بیشتر کسانی هستند که دارای بیماری زمینه‌ای هستند یا دیر مراجعه کرده‌اند البته بیماران کرونایی بسیاری هم داشته‌ایم که با شرایط حاد در آی. سی. یو بستری شده، اما با رسیدگی و مراقبت‌های انجام شده بهبود یافته است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.