جنبش حماس تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم کرد.

حماس: تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی نشان دهنده منطق اراذل و اوباش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، جنبش حماس اعلام کرد که تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی و ایجاد خطر برای مسافران آن را محکوم می کنیم. 

این جنبش تاکید کرد: باید تمام اختلافات میان امت اسلامی را کنار بگذاریم و با هم متحد شویم. تعرض آمریکایی ها به هواپیمای مسافربری ایرانی اقدامی غیر قابل قبول است و نشان دهنده منطق اراذل و اوباش است.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد: هدف قرار دادن  غیر نظامیان به این شکل نشان دهنده مفهوم تروریسم است که در قانون بین المللی آمده است. این تجاوز آمریکا در راستای خدمت به پروژه صهیونیستی در منطقه  است و منافع ملت های منطقه را تهدید می‌کند. باید تمام توانایی های امت اسلامی را برای مقابله با پروژه صهیونیستی مورد حمایت دولت آمریکا به کار بگیریم.

به گزارش ایسنا، جنبش جهاد نیز اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را به شدت محکوم کرد.

شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف15 این کشور دست به چنین کار غیر قانونی و خطرناکی زده است.

رویترز نوشت: یک جنگنده اف15 آمریکایی در مسیر دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفته اما این اقدام در فاصله ایمن انجام شده است.

همچنین «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا در این باره مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی همیشگی خود بر فراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.