ناسا طی بیانیه‌ای اعلام کرد رسانه‌های بین المللی می‌توانند در پرتاب بعدی که توسط کپسول سرنشین‌دار شرکت "اسپیس ایکس" موسوم به "دراگون" انجام خواهد شد و طی آن فضانوردان ناسا و سازمان فضایی ژاپن با این فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت، شرکت کنند.

دعوت "ناسا" و "اسپیس‌ایکس" از رسانه‌ها برای مشاهده دومین پرتاب "کرو دراگون"

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از ناسا، ناسا به رسانه‌ها اجازه می‌دهد تا در پرتاب بعدی که همراه با شرکت اسپیس ایکس انجام خواهد داد و آن ماموریت "کرو-۱" (Crew-۱) است در آنجا حضور داشته باشند.

ماموریت کرو- ۱ اسپیس ایکس، اولین پرواز عملیاتی همراه با خدمه فضاپیمای کرو دراگون و دومین پرواز مداری همراه با خدمه خواهد بود.

این پرتاب پس از بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ماموریت "دمو-۲"  به زمین انجام خواهد شد. ماه گذشته یک روز تاریخی در ماموریت‌های فضایی آمریکایی‌ها رقم خورد و دو تن از فضانوردان این کشور برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱ میلادی، از خاک آمریکا راهی فضا شدند.

در این ماموریت، "داگلاس هارلی" و "باب بهنکن" اولین پرواز سرنشین‌دار موشک "فالکون ۹" را در تاریخ ۳۰ مه همراهی کردند و حدود ۱۹ ساعت بعد، کپسول "کرو دراگون" به طور خودکار به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد تا اولین سفر از یک پایگاه فضایی واقع در ایالات متحده از زمان بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ با موفقیت انجام شود. این ماموریت که "دمو-۲" نام داشت، اولین پرتاب سرنشین‌دار کپسول "دراگون" بود چرا که این فضاپیما پیش از این ماموریت‌های بدون سرنشین انجام داده بود و تجهیزات آزمایشگاهی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرده بود. این دو فضانورد آمریکایی دو ماه پس از سفر به ایستگاه فضایی به زمین باز خواهند گشت. ناسا برنامه دارد که کپسول دراگون در تاریخ ۲ اوت سال جاری در اقیانوس اطلس فرود آید.

البته بنابر گزارش‌ها این پرتاب زودتر از ماه سپتامبر انجام نخواهد شد. طی ماموریت کرو-۱ "مایکل هاپکینز" (Michael Hopkins) فرمانده فضاپیما کرو دراگون، خلبان "ویکتور گلوور" (Victor Glover) و "شانون واکر " (Shannon Walker) متخصص ماموریت از ناسا به همراه "سویچی نوگوچی" (Soichi Noguchi) متخصص ماموریت آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن ازمجموعهٔ پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد. رسانه‌های جهانی که تمایل دارند در آن زمان در آنجا حضور داشته باشند می‌بایست به این سایت مراجعه کرده و تا تاریخ ۱۰ اوت ثبت نام خود را تکمیل کنند. البته رسانه‌های آمریکایی تا تاریخ ۲۴ اوت می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

گفتنی است به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور محافظت از سلامت و ایمنی رسانه‌ها و کارمندان ، تعداد محدودی از رسانه‌ها انتخاب خواهند شد و خواهند توانست در پایگاه فضایی کندی حضور یابند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.