معاون مطبوعاتی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهار روستای این استان مجری طرح ملی تشکیل "خانه فرهنگ روستایی" شدند.

چهار روستای خراسان رضوی مجری طرح خانه فرهنگ شدند

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر این روستاها را "حصار زبرخان" در شهرستان نیشابور، "سیدآباد" در شهرستان خوشاب، "ابوی سان" در جغتای و روستای "فدافن" در شهرستان کاشمر برشمرد. 

وی افزود: در این طرح خانه‌های کار و فرهنگ روستایی از طریق توانمندسازی، برنامه‌ریزی مشارکتی و اقدامات حمایتی با محوریت فرهنگ به صورت مجموعه‌ای از کسب و کارهای روستایی به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز ایجاد می‌شوند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اهداف این طرح را توسعه روستا و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای روستاییان، احیای دانش‌ها، آیین‌ها و مشاغل بومی و بکارگیری آنها در توسعه کارآفرینی، افزایش مشارکت روستاییان در برنامه ریزی توسعه محلی، افزایش مهارت‌های کاری و دانش کارآفرینی روستاییان و کمک به زیست پایدار روستایی ذکر کرد.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله نخست در ۵۰ روستای کشور به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت پس از اصلاح و بهبود در روستاهای متقاضی اجرا خواهد شد.

تحفه‌گر گفت: این طرح چهار جانبه با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه گسترش کارآفرینی در روستاها یکی از ساده‌ترین راه‌های نیل به توسعه روستایی است افزود: توسعه روستایی باید برپایه فرهنگ باشد زیرا زمینه‌های فرهنگی روستا در توسعه آن حایز اهمیت است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشارکت در این طرح را داوطلبانه دانست و ادامه داد: موافقت و همکاری شورای اسلامی و دهیاری، موافقت نهادهای فرهنگی، آمادگی سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاران و آمادگی مردم از شرایط دیگر مشارکت در این طرح است. ‌

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.