سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مهمترین دستاورد امید به رحمت الهی در زندگی، آسان شدن سختی ها و حل مشکلات است، گفت: امید به رحمت الهی مهمترین عامل موفقیت انسان در زندگی است.

امید به رحمت الهی  مهمترین عامل موفقیت انسان در زندگی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری؛ کارشناس مذهبی  در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به تبیین موضوع اهمیت امید داشتن به رحمت الهی پرداخت و اظهار کرد: سیره ائمه اطهار (ع) الگوی کامل برای رسیدن انسان به آرامش و رحمت الهی است چرا که زندگی آن بزرگوارن توأم با امید به رحمت پروردگار بود.

وی با اشاره به اینکه داشتن آرامش در زندگی نخستین گام خوشبختی است وکسی که از این نعمت محروم باشد از نعمت خوشبختی نیز محروم است، افزود: انسان ناامید از رحمت الهی همیشه با اندیشه موهوم وبا نگرانی های فراوان زندگی می کند و در انتخاب مسیر زندگی دچار سر در گمی است. در حقیقت ، دایره رحمت و مغفرت الهی از منظر شخص نا امید محدود است.

حجت الاسلام حائری گفت: انسان هایی که برخوردار از دو رکن اساسی ایمان وتقوا هستند چنان آرامش را در درون جان خود احساس می کنند که در مقابل هیچ یک از مشکلات زندگی ناامید از رحمت الهی نمی شوند.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امید یکی از عالی ترین جنود الهی است، تصریح کرد: در مقابل انسان های نا امید کسانی هستند که همه افکار و اهداف شان تحت لوای خشنودی خدای متعال گردآوری شده و با آرامش زندگی می کنند.

وی با بیان روایتی از نهمین امام شیعیان که فرموده اند:« إنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ یَخْتارُ مِنْ مالِ الْمُؤْمِنِ وَ مِنْ وُلْدِهِ انْفَسَهُ لِیَأجُرَهُ عَلی ذلِکَ؛ همانا خداوند متعال بهترین و عزیزترین ثروت و فرزند مؤمن را می‌گیرد، چون دنیا و متعلّقات آن بی‌ارزش است تا [در قیامت] پاداش عظیمی عطایش نماید»، گفت: بر اساس این روایت نورانی جان، مال و هر آنچه که در اختیار انسان است همه رحمت و نعمت الهی است بنابراین راضی به رضای خدا بودن در زندگی مومنانه موضوعیت دارد.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: آسان شدن سختی ها و حل مشکلات مهمترین دستاورد امید به رحمت الهی در زندگی است و در واقع موفقیت انسان در پرتو امید به رحمت الهی محقق می شود.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه نگاه اولیای الهی به عالم هستی نگاه همراه با امیدواری است، افزود: دریای بی کران رأفت و رحمت خدا هر تشنه و طالب هدایت را سیراب و هر پشیمان از گناه و آلودگی را تطهیر می کند لذا ما نباید از رحمت الهی ناامید شویم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دعا و نیایش در دهه اول ماه ذی الحجه گفت: خداوند در قرآن می فرماید: وَالْفَجْرِ؛ سوگند به سپیده‏ دم ، وَلَیَالٍ عَشْرٍ؛ و به شبهای دهگانه» از نظر برخی مفسران مراد از شب های ده گاه در این آیه، شب های ده گانة اول ماه ذی الحجه می باشد و مناجات، خواندن دعا و نماز در این ایام زمینه ساز رحمت، خیر، برکت و غفران الهی برای مومنین و مومنات است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.