مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: کشاورزان و خیران این شهرستان امسال تاکنون در انجام فرایض دینی خود هفت میلیارد ریال زکات برای انجام امور مربوط به این نهاد حمایتی پرداخت کردند.

پرداخت هفت میلیارد ریال زکات در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا التفاتی اظهار کرد : میزان جمع آوری زکات امسال در این شهرستان مرزی ۲۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش میزان جمع آوری زکات در تایباد این است که خیران و نیکوکاران خود به صورت مستقیم زکات را به افراد واجد شرایط پرداخت می‌کنند که میزان آن مشخص نمی‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: هم اکنون پنج هزار و ۷۱ صندوق صدقات به جمع آوری کمک‌های مردمی این منطقه اختصاص دارد که در سال جاری افزون بر ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال صدقه در این شهرستان جمع آوری شده است.

وی افزود: پارسال ۸۶۶ نفر در طرح ساماندهی زکات در این شهرستان شرکت کردند و پنج میلیارد و ۱۰ میلیون ریال زکات اعم از عمرانی و سهم فقرا ساماندهی شد.
التفاتی ادامه داد: هم اکنون ۵۵ مبلغ افتخاری در حوزه جمع آوری زکات در این شهرستان با این نهاد همکاری دارند.

وی گفت: زکات از مهم‏ترین فرایض دینی است که با احیای آن می‌توان گام‌های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده‌های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.