مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: سرعت برای مرکز اورژانس به دلیل ارائه خدمات در لحظات بحرانی و حساس جایگاه مهمی دارد و در همین زمینه هر تماس تلفنی که مبنی بر مزاحمت باشد جان تعداد زیادی از بیماران را به خطر انداخته و آن‌ها را به مرگ نزدیک‌تر می‌کند.

مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس، احتمال مرگ بیماران را جدی‌تر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،  محمدجواد امیری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۸ هزار و ۳۵۶ تماس با این مرکز برقرار شده که ۴۹۰۸ تماس آن مزاحمت تلفنی بوده و این یعنی فرصت برقراری همین تعداد بیمار اورژانسی با این مرکز از بین رفته است.

وی با اشاره به انجام ۵۳۴۵ ماموریت اورژانسی از ابتدای امسال تا کنون در تربت‌حیدریه، افزود: در حال حاضر ۱۶ پایگاه شهری و جاده‌ای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه فعال و همچنین ۱۱۰ نیرو مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

امیری مطرح کرد: در این مدت ۷۴۵ ماموریت مربوط به تصادفات بود که بلافاصله پس از برقراری ارتباط نزدیک‌ترین پایگاه‌ها به صحنه حادثه، تیم‌های امدادی را اعزام کردند. در اعزام اورژانس به صحنه‌های حوادث یکی از مهمترین علل تاخیر ترافیک‌های درون و برون شهری است که مشارکت شهروندان در چنین لحظات حساسی هنوز هم نیازمند فرهنگ‌ سازی می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به  ۳۶۳ هزار نفر در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اظهار کرد: این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی شهر تربت‌حیدریه و ۲۰ دستگاه تخت بیمارستانی در شهر فیض‌آباد، مرکز شهرستان مه‌ولات دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.