باغ تالارهای مشهد این روزها شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کنند و برخی از آنها در شرف ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

خسارت میلیاردی کرونا به باغ تالارهای مشهد/ وضعیت کارگران باغ‌تالارها مناسب نیست

به گزارش قدس آنلاین،  ابراهیم کاردیده حقیقی با اشاره به وضعیت باغ تالارهای مشهد اظهار داشت: تمامی باغ تالارهای مشهد پس از شیوع کرونا و از اسفندماه سال گذشته تعطیل هستند.

رئیس اتحادیه تالارها و ظروف کرایه مشهد بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تالارهای فعال در مشهد قریب به ۶ ماه تعطیلی را تجربه می‌کنند و در این مدت هیچ حمایتی از آنها صورت نگرفته مبالغ بیعانه خود را نیز بدون کسر کردن به مشتریان پس داده‌اند.

کاردیده حقیقی افزود: در این میان خسارات میلیاردی به برخی باغ تالارها وارد شده و حتی تعدادی از آنها نیز تا مرز ورشکستگی پیش رفته‌اند.

وی بیان کرد: وضعیت کارگران فعال در باغ تالارهای مشهد نیز قاعدتا مشابه تالارها مساعد نیست و البته باغ تالارها در ردیف مشاغلی هستند که طبق مصوبات جزو اقشار زیان دیده از کرونا محسوب شده و قرار است تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار آنها قرار گیرد.

کاردیده حقیقی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۶ تالار پذیرایی و ۵۱ باغسرا در مشهد مشغول به فعالیت هستند و دارای پروانه و مجوز رسمی هستند و تعدادی نیز قرار است برای دریافت پروانه و آغاز فعالیت اقدام کنند که با شرایط فعلی فعالیت آنها به تاخیر می‌افتد.

وی گفت: در تصمیمات اقتصادی قرار است به کارگرانی که در لیست بیمه قرار دارند نیز تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی تعلق بگیرد که امیدواریم این مسئله نیز محقق شود تا بخشی از مشکلات کارگران باغ تالارها مرتفع شود.

وی تصریح کرد: مسئله اصلی این است که حمایت خاصی از باغ تالارها صورت نگرفته و بخش زیادی از آنها در شرف ورشکستگی هستند و باید تمهیدات بیشتری برای آنها ایجاد شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.