به گفته‌ محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۳۱ فیلم پویانمایی جدید در کانون در دست تولید قرار دارد.

ساخت ۳۱ فیلم پویانمایی جدید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هنرمندان و چهره‌های پیشکسوت هنر انیمیشن ایران در کنار چهره‌های جوان و با استعداد این عرصه کار ساخت ۳۱ فیلم پویانمایی را آغاز کرده‌اند تا طی ماه‌های آینده فیلم‌های جدید کانون به علاقه‌مندان ارایه شود.

به گفته‌ محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون از این تعداد، قرارداد ۲۳ فیلم بسته شده است و ۵ انیمیشن نیز در مرحله عقد قرارداد و ۳ فیلم دیگر نیز در حال بررسی نهایی است.

محمدرضا کریمی‌صارمی از چهره‌های شناخته شده انیمیشن ایران همچون مهین جواهریان با فیلم «باچی؟»، عبدالله علیمراد با «جانشین»، سیدعلیرضا گلپایگانی «دوست باغچه من»، مریم کشکولی‌نیا با «قدم یازدهم»، روانبخش صادقی با «مهمان‌های ناخوانده»، ناهید شمس‌دوست با «کاش یک برادر داشتم»، حسین صافی با «سه گلدان»، راشین خیریه با «پرنده، پسرک و قطار»، محمدعلی سلیمان‌زاده با «روزی یک اژدها» و... نام برد که ساخت فیلم‌های آنان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراحل مختلفی قرار دارد.

به‌گفته‌ وی در این فهرست نام کارگردان‌هایی مانند امیرحسین مهران با فیلم «آسمان دوست داشتنی»، فاطمه گودرزی با «هیس ما یک نقشه داریم»، لیدا فضلی با «بنگ بنگ»، معصومه مهدی‌پور با «آن بالا، این پایین»، محمد مقدم با «شادترین صندلی دنیا»، سمانه اسدی با «هدیه‌ای برای تو»، فرنوش عابدی با «سم‌پاش»، هدی اثنی‌عشری با «بوریم بازار»، حسین مرادی‌زاده با «گیلگمش»، امیرحسن سحرخیز با «من و خارپشت و عروسکم» و سعادت رحیم‌زاده با «لولوی قشنگ من» به‌ چشم می‌خورد.

همچنین از شیوا صادق‌اسدی با «خرچنگ»، مرتضی ناییجی با «خشم قلمبه»، مهدی خرمیان با «آرش کمانگیر»، صادق جوادی با «بادهای پاییزی، بادهای بهاری»، فاطمه سوهانی با «دختر جنوب»، آزاده معزی (فعلا بدون نام)، فاطمه جعفری با «ده‌ سالگی»، امیر مهران با «آسمان دوست‌داشتنی»، احمد سفلایی با «شهری از جنس طلا»، مهرداد اخوان با «مرغک»، علیرضا کاویان‌راد با «سیاوش» و نازنین سبحان‌سربندی با «سنتور» در این فهرست نام برده شده است.

نام برخی از آثار در حال تولید موقت است و امکان تغییر آن از سوی کارگردان‌ها وجود دارد.

کار ساخت چهار فیلم «باچی»، «خرچنگ»، «بادهای پاییزی، بادهای بهاری» و «قدم یازدهم» به تازگی به پایان رسیده است.

در این میان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نیز در راه است و بیشتر کارگردان‌های تلاش می‌کنند آثار خود را برای نمایش در این رقابت بین‌المللی آماده کنند.

این جشنواره در صورت بهبود وضعیت شیوع کرونا در اسفند ۱۳۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.