رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد گفت: بزرگترین دهکده اجرای برنامه‌های ورزشی در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی در خلیل‌آباد قرار دارد که البته به دلیل کمبود اعتبار تا کنون فقط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بزرگترین دهکده ورزشی خراسان رضوی با کمبود اعتبار مواجه است

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی حمیدیان عنوان کرد: خلیل‌آباد تنها شهرستان در سطح استان است که یک مجموعه ۳۲ هکتاری ورزشی دارد، این مجموعه ورزشی دارای یک سالن ورزشی چند منظوره، پیست خاکی والیبال، پیست خاکی دوچرخه‌ سواری، زمین خاکی فوتبال، پیست دو میدانی، پیست موتورسواری، مجموعه آبی، سالن ورزشی کاراته و کشتی است.

وی اظهار کرد: مجموعه ورزشی ۳۲ هکتاری شهرستان که ۱۳ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شده سال قبل به نام شهید سردار قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد، این مجموعه که به‌عنوان بزرگترین مجتمع ورزشی خلیل‌آباد در شمال شهر قرار دارد به دلیل کمبود اعتبار تا کنون فقط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد افزود: اگر چه مدیران در گذشته بسیار تلاش کردند تا هر کدام قسمتی از مجموعه را به سرانجام برسانند، اما گستردگی این مجموعه ورزشی موجب شده اقدامات صورت گرفته به چشم نیاید در صورتی‌ که اگر حتی ۵۰ درصد این پروژه به سرانجام برسد در بین شهرستان‌های خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن بهترین مکان برای برگزاری و میزبانی مسابقات استانی خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در شهرستان خلیل‌آباد دو سالن ورزشی و یک زمین چمن تحت مدیریت اداره ورزش و جوانان داریم، اما جوابگوی نیاز جوانان منطقه نیست، با این وجود اگر بتوانیم از همین داشته‌ها استفاده بهینه کنیم خواهیم توانست تا حدودی مشکلات کمبود فضا را رفع کنیم.

حمیدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد جوانان منطقه می‌توانند از همین چند سالن ورزشی استفاده کنند، تصریح کرد: تا کنون از ۲۷۰۰ ورزشکار شناسایی شده در رشته‌های مختلف فقط حدود ۱۴۰۰ نفر سازمان‌دهی شده‌اند و دارای بیمه ورزشی هستند.

وی گفت: با وجود اینکه ۲۵ هیأت ورزشی در شهرستان داریم، اما فقط ۱۵ هیأت فعال و باقی نیمه فعال هستند، هر چند برخی شهرستان‌ها تلاش می‌کنند تمامی رشته‌های ورزشی را داشته باشند، اما اگر هر شهرستان بتواند فقط چند رشته ورزشی را دنبال کند و مانند کشتی با چوخه در شمال خراسان به نام خود برنامه‌ریزی داشته باشند، موفق‌تر خواهند بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد بیان کرد: شهرستان خلیل‌آباد در رشته‌های کشتی، رزمی، موتور و دوچرخه‌ سواری حرف برای گفتن بسیار دارد و می‌توانیم در منطقه پایلوت شویم.

خلیل‌آباد مرکب از ۲ بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند و بر این اساس ۸۵ درصد مردم  شهرستان خلیل‌آباد به شغل کشاورزی اشتغال دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.