پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، فردا ۵ مرداد به طور رسمی و همزمان با سه استان دیگر، در اتاق بازرگانی خراسان رضوی راه‌اندازی می شود.

راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، فاضل خیاط مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: پیرو تفاهمی میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مقرر شده بود تا پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در پنج استان تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس به صورت پایلوت راه اندازی شود و پس از آن نیز سایر استان‌های کشور (در صورت فراهم شدن امکانات)، اقدام به ایجاد زیرساخت کنند.
او افزود: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان تهران در  دهم خرداد امسال افتتاح شد و یکشنبه پنجم مرداد نیز چهار استانی که ذکر شد، به صورت ویدیو کنفرانسی شاهد افتتاح این زیرساخت با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و استانداران خود خواهند بود.

شروع کسب و کار در گام نخست


مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی در خصوص ساز و کار این مجموعه، ادامه داد: شروع کسب و کار در گام نخست خود با ثبت یک شرکت (با مسئولیت محدود) کلید می‌خورد. برای همین منظور باید انجام امور اولیه مالیاتی، دریافت کد کارگاهی از سازمان تأمین اجتماعی، انجام مباحث مربوط به انتشار آگهی‌هایی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار و ثبت درخواست دفاتر پلمب شده از شرکت پست، از سوی متقاضی پیگیری شود.

خیاط بیان کرد: روند مذکور پیش از این بسیار زمان بر بود، اما با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، زمان اخذ مجوزها از ۷۲.۵ روز به کمتر ۴ روز کاهش می‌یابد.
خیاط تاکید کرد: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی، ادارات کل ثبت اسناد و املاک، امور مالیاتی، تامین اجتماعی استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل پست خراسان رضوی می‌باشد و نماینده اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان دستگاه ناظر و هماهنگ کننده در این مجموعه حضور خواهند داشت.
او با بیان اینکه، ساختمان آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی خراسان رضوی برای استقرار این پنجره پیش بینی شده است، تصریح کرد: پارلمان بخش خصوصی، حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را همواره در دستور کار خود داشته است. این بار نیز اتاق ایران در راستای اجرای ماموریت خود در بهبود فضای کسب وکار و حمایت از بخش خصوصی، اعلام آمادگی کرده تا تمامی امکانات و تجهیزات لازم اعم از فضای مورد نیاز را به منظور استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در پنجره واحد شروع کسب و کار به همراه تجهیزات اداری و زیرساخت‌های ارتباطی را تامین و فراهم کند.

مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی راه اندازی این پنجره واحد را مرهون تعامل ارزشمندی دانست که میان دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی استان شکل گرفته و تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی تاکید ویژه‌ای بر ضرورت کوتاه سازی فرایند صدور مجوز سرمایه گذاری داشته و به همین استناد هم مقرر شد تا موضوع توسعه فعالیت‌های قابل انجام در پنجره واحد فیزیکی کسب و کار به طور ویژه در دستور کار اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قرار بگیرد.

خیاط اظهار کرد: حتی به تدریج ارائه تمامی خدمات مورد نیاز فعالان بخش خصوصی استان، در محل پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، میسر شود. در مجموع، محصول این تعاملات، فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همچنین متقاضیان سرمایه گذاری و شروع کسب و کار را منتفع خواهد ساخت.
او در ادامه اشاره‌ای به گزارش سال ۲۰۲۰ سهولت کسب و کار بانک جهانی داشت و افزود: به استناد این گزارش، نامناسب‌ترین عملکرد ایران مربوط به زیر شاخص «شروع کسب وکار» می‌باشد و کشور ما در این زیر شاخص رتبه نامناسب ۱۷۸ را کسب کرده است. ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار نیز به همین دلیل برنامه ریزی شد تا زمان دریافت مجوزهای شروع کسب و کار از سوی فعالان بخش خصوصی، به حداقل کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.