مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۵۰ نقطه از استان که پیکر مطهر شهدای گمنام در آن دفن شده فاقد یادمان است که اجرای آن در ۳۰ نقطه آغاز شده است.

آغاز ایجاد یادمان در ۳۰ مزار شهدای گمنام خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌ مسوولان محلی عملیات اجرایی احداث یادمان‌ شهدای گمنام در دیگر نقاط استان نیز آغاز شود و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با برگزاری کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: به مناسبت برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان، کمیته اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و المان‌های شهری و یادمان‌های مشهد به ریاست شهردار مشهد و دبیری اداره ‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان آغاز به کار کرده و جلسات متعددی را برگزار کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در این کمیته اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و باغ ‌موزه دفاع مقدس استان برآورد شده که مقر گردیده این اعتبار از محل بند (و) و بعد از تصویب شورای شهر مشهد تأمین شود.
وی همچنین به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: طرح این دانشنامه استانی به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار استان رسیده و در مدت چهار سال اجرایی می‌شود البته جلد اول این دانشنامه در هفته دفاع مقدس همزمان با افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

مشهد کانون دفاع مقدس بوده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بازدید از  مرکز فرهنگی و باغ موزه در حال ساخت دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهر مشهد به خاطر وجود مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) کانون دفاع مقدس بود و مأموریت‌های دشوار بعد از حضور فرماندهان عالی جنگ در حرم مطهر رضوی و توسل به حضرت امام رضا (ع) انجام می‌شد و امروز نیز جانمایی بخشی از مجتمع تفریحی کوهسنگی به عنوان مرکز فرهنگی و باغ ‌موزه دفاع مقدس استان در راستای تداوم دفاع مقدس است.

جواد کریمی قدوسی افزود: امیدواریم در آستانه گام دوم انقلاب، احداث این پروژه عظیم و ماندگار که روایتگر حماسه‌آفرینی‌های مردم ایران اسلامی در دفاع مقدس به عنوان مطلع نورانی انقلاب اسلامی است به پایان برسد تا نسل‌های بعد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این مرکز فرهنگی در عصر حاضر هویت مردم کشور را به جهان معرفی می‌کند و بر همین اساس در سایه تفکر و مدیریت اسلام ناب محمدی (ص) باید قدر و منزلت دفاع مقدس را بیشتر دانست و احداث این مرکز را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار ‌داد.
این نماینده مجلس گفت: هر چند فرهنگ دفاع مقدس و تفکر مقاومت از سوی برخی مورد هجمه قرار گرفته اما در مقابل، آحاد جامعه به دنبال زنده نگهداشتن روحیه ایثار و مقاومت هستند، مبارزه ادامه دارد و جهاد همچنان میدان‌دار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.