شهردار مشهد با اشاره به موج جدید و شدت دوباره شیوع ویروس کرونا در شهر گفت: موضوع استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری و حتی تاکسیرانی باید مورد توجه و تاکید ویژه قرار گیرد و به صورت جدی‌تری پیگیری شود.

تاکید جدی شهردار مشهد بر استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی/ تصمیم در مورد محدودیت اتوبوس و مترو در آینده‌ای نزدیک

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور معاونان شهردار برگزار شد، افزود: در حال حاضر نیازمند حساس کردن شهروندان نسبت به جدی بودن شیوع مجدد ویروس کرونا هستیم، بنابراین باید اطلاع رسانی بیشتر حتی به طریق سنتی و استفاده از بلندگوخودروهای آتش نشانی و غیره در دستور کار قرار داده شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری نیز باید نظارت‌ها را نسبت به استفاده کارگران پروژه‌های عمرانی، کارگران فضای سبز و پاکبانان از ماسک به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

وی  با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: بر این اساس باید از اطراق شهروندان در بوستان‌های کوچک و فضاهای بسته ممانعت و انتظامات بوستان ها نیز نسبت به تذکر برای استفاده کردن مراجعان از ماسک و حفظ رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند و فضاهای بازی کودکان نیز باید همچنان بسته بماند.

کلایی ادامه داد: با توجه به ممنوع بودن اطراق در بوستان‌های کوچک و بلوارهای اصلی مانند فرودگاه باید اطلاع رسانی به شهروندان با نصب بنر به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود.

شهردار مشهد در خصوص «دورکاری» کارکنان شهرداری مشهد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز افزود: برای جلوگیری بیشتر ابتلای کارکنان شهرداری به ویروس کرونا دوری کاری روزانه حداکثر یک سوم از پرسنل ستادی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ضد عفونی مکان‌ها و مناطق پرخطر که احتمال شیوع ویروس کرونا در آنها بیشتر است از سوی معاونت خدمات شهری از جمله سازمان آتش نشانی و سایر گروه‌های مردمی مانند گروه‌های دوام ثامن عملیاتی شود.

کلائی در خصوص تصمیم‌گیری برای کاهش فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و خطوط قطار شهری گفت: به نظرم باید سرویس دهی در خطوط کم مسافر محدودتر و ناوگان خطوط محوری و پر تردد تقویت شود که در این خصوص به زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.