معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی در این استان به صورت مجازی و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برنامه‌های دهه امامت و ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت خراسان رضوی افزود: شیوع بیماری کرونا و نحوه انتقال آن باعث شد بسیاری از مراسم و تجمع‌های مذهبی با محدودیت‌هایی مواجه شود.

وی ادامه داد:  فضاسازی مناسب و متناسب با ایام عید قربان و غدیر، فضاسازی محیط‌های اداری مشهد و سراسر استان، راه‌اندازی کاروان‌های سرود خوانی و اجرای برنامه‌های شاد با مشارکت نهادهای فرهنگی و آستان قدس رضوی، خطبه خوانی غدیر در فضای باز مساجد با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، خطبه خوانی غدیر در فضای مجازی با مشارکت گروه‌ها و نهادهای مختلف مذهبی و اجتماعی، پویش خادمان علوی، تولید محتواها و بسته‌های فرهنگی بخشی از برنامه‌های فرهنگی عید قربان تا غدیر خم در این استان است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم شعرخوانی و نشست‌های فرهنگی در فضای مجازی، حضور پر رنگ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و استفاده از ظرفیت آنان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی افزود: برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان به منظور بهره‌مندی بیشتر و درک مبانی غدیر و استفاده از فضای معنوی دهه امامت و ولایت در دستور کار نهادهای فرهنگی و بنیاد بین‌المللی غدیر خم  قرار دارد.

براتی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب پذیر، مرحله دوم این کمک‌ها آغاز شده و با همکاری و همراهی مسوولان، نهادهای مردمی، مذهبی و خیران با عنوان احسان علوی در دهه ولایت و امامت با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی گفت: طرح زیارت نیابتی بارگاه منور رضوی به صورت آزمایشی در وزارت کشور و در ایام عید غدیر انجام می‌شود که در صورت موفق بودن، در مناسبت‌های بعدی در تمامی وزارتخانه‌ها اجرا می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تولید برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است، افزود: با اینکه تولیدات فاخر و محتواهای فرهنگی مناسبی در ایام مختلف سال در فضای مجازی در حال نشر است اما این برنامه‌ها از انسجام لازم برخوردار نبوده که ضروری است در دهه امامت و ولایت تولیدات فرهنگی با انسجام و هماهنگی بیشتر تولید و منتشر شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.