گیلان -سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:در روزهای بحرانی کرونایی، مراجعه برخی از والدین به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن فرزندانشان با تأخیر انجام شده که کار درست و تأیید شده‌ای نیست.

تأخیر و وقفه واکسیناسیون کودکان در بحران کرونا پذیرفتنی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، اظهار کرد: این وضعیت بحرانی موجب غفلت سایر حوزه‌ها و موضوعات بهداشتی و درمانی نشده است و یکی از موارد موضوع واکسیناسیون کودکان است.

وی با بیان اینکه واکسن‌ها ضمن آموزش سیستم ایمنی بدن در برابر انواع میکروب‌ها، از بدن انسان نیز محافظت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی در برخی مناطق کشور که با بحران این ویروس منحوس مواجه هستیم مراجعه برخی از والدین به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن فرزندانشان با تأخیر و وقفه همراه بوده است که کار درست و تأیید شده‌ای نیست.

حیدرزاده با ذکر این نکته که در شرایط همه‌گیری کرونا این نگرانی وجود دارد که به دلیل تأخیر و عدم انجام برخی اقدامات بهداشتی و درمانی همچون واکسن کودکان با همه‌گیری دیگری مواجه شویم، اضافه کرد: به‌طور مثال عدم انجام واکسیناسیون موجب همه‌گیری سایر بیماری‌ها خواهد شد و انجام به‌موقع واکسن فرزندانمان را از مشکلاتی همچون فلج اطفال، سل، سرخک، و غیره به‌دور می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.