مازندران- بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت یک ماه اخیر باری دیگر روند صعودی گرفته بنا بر اعلام مسئولان در حال حاضر آمار بستری بیماران مبتلابه کرونا را نسبت به گذشته به شش برابر خود رسانده است.

افزایش درگیری مدافعان سلامت با کرونا؛ آمار مبتلایان ۶ برابر شد

قدس آنلاین؛ گروه استان‌ها: متأسفانه باوجوداینکه از ۱۴ تیرماه وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام‌شده اما تلاش مسئولان برای قطع زنجیره ابتلا به بیماری کارساز نبوده و آمار مبتلایان همچنان بالاست.

بر اساس آخرین آمار از دانشگاه علوم پزشکی بابل آمار کل بستری‌های کرونایی بابل به ۳۱۳ نفر رسیده  که حال ۴۳ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نامساعد است.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی دو بیمار مشکوک در بابل نواخته شد، بیماران شناسایی‌شده افرادی بودند که هم‌زمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می‌کند، شهرستان بیش از  ۵۲۰ هزارنفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت‌الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان‌ها ادامه دارد.

متاسفانه با وجود روند رو به رشد آمار مبتلایان اما هم چنان برخی از هم وطنان از سفر های غیر ضروری دست نکشیده و رد پای ا« ها را در سواحل خزر می توان یافت.

کرونایی ها ۴۰ درصد تخت‌ها را اشغال کردند

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بابیان اینکه بیش از ٢٨ هزار بیمار مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند تاکنون به مراکز درمانی و کلینیک‌های بابل مراجعه کرده و ۳۵۲۰ بیمار کرونایی هم از بیمارستان‌های بابل ترخیص شده‌اند اظهار کرد: در حل حاضر بیش از ٤٠ درصد تخت‌های بابل به بیماران مبتلابه کووید۱۹ اختصاص دارد که ممکن است افزایش یابد.

از ابتدای شروع بیماری تاکنون حدود یک هزار نفر از کادر درمانی درگیر بیماری شده و در مقاطع زمانی مختلف از گردونه خدمت خارج‌شده‌اند و  به دلیل اینکه پرسنل بیمارستان‌ها به مدت طولانی در معرض ویروس در بیمارستان‌ها بوده‌اند درگیری پرسنل در پیک دوم بیشتر است

دکتر سید فرزاد جلالی در حاشیه جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش داده است.

درگیری کودکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم‌چنین بابیان اینکه تعداد ۱۴۳ کودک با علائم مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند تاکنون در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا بستری شدند بیان کرد: خوشبختانه تعداد ۱۲۵ کودک  باحال عمومی خوب ترخیص شده  و هم‌اکنون ۱۸ کودک بستری و تحت درمان قرار دارند.

جلالی بابیان اینکه بیمارستان‌های روحانی، یحیی نژاد، بهشتی و کودکان امیرکلا مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند، گفت: بیمارستان‌های بابل در آمادگی کامل به سر می‌برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به‌شدت زیاد شود مسلماً توان کادر درمان بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

ابتلای کادر پزشکی

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا نه‌تنها تلاش مضاعفی را بر دوش پرسنل و کادر درمانی در استان مازندران گذاشته است بلکه موجب ابتلای بسیاری از این مدافعان سلامت و خروج آن‌ها از گردونه خدمات درمانی به مردم شده است و لذا این موضوع بیش از هر زمان موجب نگرانی مسئولان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در همین راستا از ابتلا تعداد یک هزار نفر از کادر درمانی این استان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای شروع بیماری تاکنون حدود یک هزار نفر از کادر درمانی درگیر بیماری شده و در مقاطع زمانی مختلف از گردونه خدمت خارج‌شده‌اند و  به دلیل اینکه پرسنل بیمارستان‌ها به مدت طولانی در معرض ویروس در بیمارستان‌ها بوده‌اند درگیری همکاران در پیک دوم بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.