مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بازارچه‌های استان در سه ماه ابتدای سال بیش از ۵۱ هزار تن و به ارزش تقریبی ۳۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۰ درصد و در ارزش دلاری ۴۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۴۷ درصدی ارزش دلاری صادرات نفتی و غیر نقتی از بازارچه‌های استان

به گزارش قدس آنلاین، حمید جنتی در جلسه هم‌اندیشی با صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: در این نشست ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل و چالش‌ها و رفع مشکلات صادرکنندگان، جدیدترین اطلاعات از قوانین قرنطینه نباتی و دامی و نیز صدور گواهی بهداشت در کشورهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بیان و اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: در جهت توسعه صادرات تصمیم‌گیری شد که نسبت به انتخاب صادرکننده نمونه محصولات کشاورزی و تشویق به صادرات اقدام شود.

جنتی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۹ بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون و مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بازارچه‌های استان بیش از ۵۱ هزار تن و به ارزش تقریبی ۳۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۰ درصد و در ارزش دلاری ۴۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: ادامه داد: کاهش ۱۰ درصدی صادرات غیرنقتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم ۳۱ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۵۸ دلار  و کاهش ۹۲ درصدی صادرات نفتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۹۹ دلار مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، حمید جنتی بیان کرد: از بازارچه مرزی دوغارون بیش از یک و نیم میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی تخلیه و بارگیری و تعداد ۷۳۳ نفر اشتغالزایی مستقیم انجام شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.