امام جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به شرایط خاص کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، رعایت مسایل بهداشتی را واجب شرعی، همراه با الزام قانونی دانست و گفت: هرکس توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکند در واقع به حق‌الناس بی توجهی کرده است.

 رعایت مسایل بهداشتی حق‌الناس است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور افزود: چنانچه فردی آگاهانه یا ناآگاهانه نکات بهداشتی را رعایت نکند و انتقال دهنده ویروس به دیگران باشد، از نظر شرعی حق‌الناس را رعایت نکرده و از سوی دیگر با این اقدام زحمت شبانه روزی مجاهدان سلامت و کادر درمان را دوچندان می‌کند.
وی همچنین با بیان اینکه مطالبه‌گری در کشور باید مستمر باشد ادامه داد: مطالبه‌گری به منزله حیات جامعه است، اما این مطالبه‌گری باید منطقی و سازنده، با ارایه راهکار و حفظ وحدت جامعه اسلامی انجام شود.
امام جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه وحدت و انسجام، منافاتی با مطالبه گری ندارد گفت: نهاد امامت جمعه از آن جهت که از یک سو نهاد حاکمیتی است و از سوی دیگر با مردم در ارتباط بوده و نقش نقطه اتصال حاکمیت و مردم را ایفا می‌‍کند، هم باید مسایل مهم حاکمیتی را برای مردم تبیین نماید و هم مطالبات مردم را برای مسوولان بازگو کند.
وی افزود: در جامعه اسلامی ما محور اصلی وحدت، فرامین و سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اخلاق، تعهد و دینداری است و آنچه که از آن به عنوان وحدت یاد می‌شود باید حول این محورها باشد.

حجت‌الاسلام عصمتی، مهمترین و اصلی‌ترین رسالت نهاد امامت جمعه را تقویت و حفظ مصلحت نظام و انقلاب اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: تقویت نظام راهکارهای مختلفی دارد که مهمترین آن ایجاد همدلی، وحدت و انسجام بین مردم و مسوولان است.

وی گفت: اختلاف سلیقه‌ها و تضارب آرا وجود دارد و گاهی این اختلافات منجر به چالش و کشمکش‌های سیاسی می‌شود لذا افراد نباید به نظر شخصی خود تعصب داشته‌ باشند بلکه باید علاوه بر استفاده از نظرهای دیگران، انعطاف‌پذیر نیز باشند.
امام جمعه تربت‌حیدریه افزود: در تریبون نماز جمعه نیز قرار نیست مسوولی زیر سوال برود بلکه تلاش می‌شود انتقاد را به گوش مسوولان برسانیم و اصل مطالبه‌گری باید انجام شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۰ سال گذشته، شعار سال را به مسایل اقتصادی اختصاص دادند و ظرف ۲ سال اخیر نیز از آن به عنوان جهاد اقتصادی تعبیر کردند، لذا این امر باید فرهنگ سازی شود و تمام ادارات، سازمانها و نهادها و همچنین نهاد امامت جمعه در این مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش موثر دارند.
حجت‌الاسلام عصمتی گفت: پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است و این موضوع نیز باید بین مردم و مسوولان فرهنگ سازی و تبیین شود.
وی در باره پروژه مصلی نماز این شهر نیز افزود: در این خصوص تابع شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور هستیم و اکنون طبق نظر این نهاد، ساخت و ساز مصلی‌ها تعطیل شده و نظر بر این است که نمازهای جمعه در مساجد جامع هر شهر برگزار شود، لذا مسجد جامع این شهر که در هسته مرکزی واقع شده مکان مناسبی برای برپایی نمازجمعه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.