پویش «بانوان فاطمی در غدیر علوی» توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و به منظور بزرگداشت دهه ولایت امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی در مشهد برگزار می شود.

برگزاری پویش «بانوان فاطمی در غدیر علوی» در دهه ولایت

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: پویش «بانوان فاطمی در غدیر علوی» با محوریت تلاوت فرازهایی از خطبه غدیر توسط بانوان با توسل به امام زمان(عج) و خواندن نماز استغاثه برای رفع گرفتاری ها و برطرف شدن بیماری کرونا در۱۱۰مسجد محوری مشهد، با حضور بانوان مبلغ از تاریخ  ۸ تا ۲۰ مرداد ماه سال جاری با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بانوان همیشه و در تمامی عرصه ها ،پیشگامان فعالیت های فرهنگی و مذهبی بوده اند لذا در عرصه انتقال پیام غدیر به فرزندان خود و دیگر افراد جامعه می توانند نقش اساسی را ایفا کنند، گفت:  طرح پویش بانوان فاطمی در غدیر علوی یک جریان فرهنگی، تربیتی و تبلیغی است که می توان در قالب آن و با اعزام مبلغان مومن و متعهد به محله  های شهر مشهد زمینه نقش آفرینی بانوان و دختران مشهدی در عرض ارادت به امیرالمومنین(ع) و بستر آشنایی مخاطبین با مساله  امامت و غدیر را فراهم کرد.
دژبرد ایجاد فرهنگ عمومی بازخوانی خطبه غدیر توسط بانوان، آشنایی با خطابه غدیر و حقایق آن، شناساندن جایگاه و عظمت حضرت علی(ع)  و مساله امامت، استوار ماندن بر عهد و پیمان غدیر با توجه به شرایط ویژه، تقویت روحیه توسل و توکل به هنگام مواجه با بلا و گرفتاری به ویژه بیماری کرونا در بین بانوان را از اهداف این طرح برشمرد.
وی  با بیان اینکه به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، پویش «بانوان فاطمی در غدیر علوی» با حضور ۲۰ نفر از بانوان در هر  مسجد اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این طرح همراه با مسابقه برگزار می شود و قرار است در روزهای اجرای این پویش به نیت امام هشتم(ع) در هر جلسه به هشت نفر برگزیده بسته متبرک آستان مقدس اهدا شود همچنین نفر اول هر محله برای حضور در جشن غدیر باغ اردوگاه خاتون دعوت خواهد شد.
دژبرد در خصوص برگزاری جشن غدیر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مراسم جشن نهایی پویش«بانوان فاطمی در غدیر علوی» به مناسبت عید غدیر خم در باغ اردوگاه خاتون مشهد برپا می شود.
یاد آوری می شود؛ پویش «بانوان فاطمی در غدیر علوی» ویژه دهه ولایت به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با مرکزیت باغ اردوگاه خاتون و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و  بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی در ایام دهه ولایت در محلاتی همچون امام خمینی(ره)، فاطمیه، پنج تن، فلسطین، شهید رستمی، سیدرضی، امیریه، شهید بهشتی، دانشجو، شهید رجایی، طرق، هاشمیه و سایر مناطق و محلات منتخب مشهد برگزار می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.