خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه ما باید راز و رمز محبوبیت در نزد خداوند متعال را در گفتار و کردار ائمه عصمت و طهارت(ع) جستجو کنیم، گفت: زیارت و توسل رمز محبوبیت انسان در پیشگاه پروردگار است.

زیارت و توسل رمز محبوبیت انسان در پیشگاه پروردگار است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی کاظمیان پور؛ کارشناس مذهبی در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، با بیان بخشی از برکات زیارت و توسل با معرفت، اظهار کرد: فرصت زیارت و توسل به اهل بیت(ع) هدیه الهی است که می توانیم با بهره گیری از آن خودمان را به درگاه الهی متصل کنیم.
وی با بیان محتوای نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی و توصیه‌های ایشان به شیعیان برای رهایی از خشم الهی، گفت: امام هشتم(ع) در این نامه می فرمایند: ای عبدالعظیم، سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان،  به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.
وی افزود: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه این نامه فرموده است: دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.
سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: امام هشتم(ع) در این نامه به عبدالعظیم حسنی سفارش کرده است که به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.
کاظمیان پور با اشاره به اینکه روایات اهل بیت(ع) چراغ هدایت و عامل نجات  انسان از گمراهی است به توضیح بخشی از این نامه ارزشمند پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بشر و ریشه بسیاری از اختلافات در دین و دنیا وسوسه های شیطان است لذا امام هشتم(ع) سفارش موکدی پیرامون بستن دوازه های سرزمین وجود انسان بر روی خواسته های شیطان دارند.
وی با اشاره به اینکه صداقت در گفتار یکی از ویژگی های  برجسته مومن است، گفت: کلید بسیاری از گناهان، دروغ و عدم صداقت در گفتار است بنابراین توجه به این امر در همه امور ضروری است.
کاظمیان پور گفت: محتوای نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی گنجینه ای برای رسیدن به کمال  و محفوظ ماندن از  آسیب انحرافات است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.