نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: راهزنی هوایی جنگنده های ایالات متحده امریکا چهره کریه و واقعی این دولت را به جهانیان نشان داد.

واکنش پزشکیان به مزاحمت آمریکا برای هواپیمای ماهان: توسط مقامات ایرانی با جدیت پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین؛ مسعود پزشکیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اقدام جنگنده آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ایران را به راهزنی هوایی تشبیه کرد و افزود: ایجاد مزاحمت آمریکا برای هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان کشور سوریه مسخره بود و باید توسط مقامات ایرانی با جدیت پیگیری شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران موضوع را از مجاری قانونی پیگیری کرده و علیه رفتار آمریکا در مجامع بین المللی با انجام اقداماتی در حوزه حقوق بین الملل واکنش نشان دهند.

پزشکیان اظهار داشت: این اقدام آمریکایی ها با هیچ منطقی سازگار نیست و برخلاف شعارهای حقوق بشر، آزادی، انسانیتی بود که خود مقام های امریکایی در سراسر دنیا سر داده اند و در واقع آنها که ادعای نگرانی و ناراحتی از شکنجه مردم در جهان دارند، خودشان از شکنجه گران اصلی دنیا محسوب می شوند و این فاجعه است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی راهزنی هوایی جنگنده آمریکایی به همه مجامع بین المللی می تواند برای نشان دادن چهره اصلی این رژیم کارساز باشد.

دو فروند جنگنده «اف ۱۵» آمریکایی بعد از ظهر پنجشنبه (دوم تیرماه) در اقدامی غیر حرفه‌ای و تروریستی برای یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که از تهران عازم بیروت بود، در آسمان سوریه مزاحمت ایجاد کردند، مزاحمتی که نزدیک بود، به یک فاجعه تبدیل شود.

این دو جنگنده‌ آمریکایی با قرار گرفتن در مسیر هواپیمای مسافربری شرکت ماهان ایران که راهی بیروت پایتخت لبنان بود، برای آن مزاحمت ایجاد کردند که با تغییر ارتفاع ناگهانی هواپیما، شماری از مسافران آن زخمی شدند و پس از فرود این هواپیما، مجروحان به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان «رسول اعظم» (ص) ضاحیه بیروت منتقل شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.