سرویس مطبوعاتی کرملین امروز (یکشنبه) از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و اوکراین درباره حل و فصل مسائل اوکراین خبر داد.

پوتین و زلنسکی حل و فصل بحران اوکراین را بررسی کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین در این بیانیه آورده است: دو طرف جوانب مختلف حل و فصل بحران داخلی اوکراین را بررسی کرده و بر لزوم افزایش مذاکرات در چارچوب گروه تماس مینسک توافق کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف هماهنگی تدابیر اضافی درباره آتش‌بس در جلسه گروه در ۲۲ ژوئیه را ارزش گذاردند و بر اهمیت اجرای کامل این توافقات از سوی طرفین درگیری تاکید کردند.

همچنین دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین با انتشار یک بیانیه اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روی مسایل دونباس و باز کردن ایست‌های جدید بازرسی تلفنی صحبت کرد.

هفته گذشته گروه تماس در مینسک روی اقدامات اضافی برای تامین آشتی در دونباس، به توافق رسید. پس از آن، مقام‌های اوکراینی اعلام کردند که در حال آماده سازی آتش‌بس کامل در این منطقه هستند.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهوری هر دو کشور روی مسایل دونباس، خلع سلاح، باز کردن پاسگاه‌های بازرسی در خط تماس، فعالیت هیئت نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا و اطمینان از دسترسی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به بازداشت شدگان گفت‌وگو کردند. ولودیمیر زلنسکی موضوع امنیت دونباس را مطرح کرد.

طبق این بیانیه، طرفداران مذاکره از توافق در مورد آتش‌بس کامل و جامع در دونباس استقبال می‌کنند که از ساعت ۰۰:۰۱ در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ آغاز می‌شود، رئیس جمهوری روسیه از این توافق حمایت کرده است.

آنها همچنین روی اجرای اقدامات اضافی فوری برای پشتیبانی از آتش‌بس در دونباس، توافق کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی به درخواست طرف اوکراینی انجام شد، همچنان از تاریخ ۲۷ ژوئیه سال جاری در جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک سیستم آتش‌بس کامل نامحدود حاکم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.