رئیس دفتر رئیس جمهور روابط و همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه‌های گوناگون را مثبت و روبه توسعه ارزیابی کرد و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه و تحکیم بیش از پیش مناسبات دو کشور تاکید کرد.

حمایت از تمامیت ارضی در گفت‌وگوی واعظی با مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود واعظی در گفتگوی تلفنی با «حکمت حاجی‌اف» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان با ابراز خرسندی از تلاش مسوولان و سفرای دو کشور در راستای گسترش روز افزون و همه جانبه روابط و همکاری های تهران- باکو و افزایش رایزنی‌ها و ارتباطات مسئولان و مقامات دو کشور در سال‌های اخیر در این مسیر، گفت: امروز که به واسطه شیوع کرونا در جهان، رفت و آمدها و ملاقات‌های رسمی مستقیم کاهش یافته باید تلاش بیشتری برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها در راستای منافع دو ملت داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور روابط و همکاری‌های ایران و آذربایجان را نمونه ای مثبت برای مناسبات سازنده میان کشورهای منطقه دانست و با اشاره به ضرورت ادامه مقتدرانه این مسیر از سوی دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری دوست و همسایه در کنار دولت و ملت جمهوری آذربایجان بوده و نسبت به توسعه روابط با این کشور اهمیت قائل است.

دکتر واعظی با اشاره به ضروت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده همکاری موجود در دو کشور برای توسعه و تقویت روابط و مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: یکی از حوزه‌های موفق استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی برایحمل و نقل و ترانزیت کالاها بوده است که در دوره شیوع کرونا به وضوح اهمیت آن دیده شد. رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه حمایت از حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها، موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مسائل و مناقشات است، تاکید کرد: مطمئنا تنش در منطقه به نفع هیچ کشوری نبوده و ما خواهان ثبات، توسعه و پیشرفت همه کشورها بویژه جمهوری آذربایجان هستیم و امیدواریم مناقشات از طریق راه حلهای صلح آمیز و از طریق گفتگو حل و فصل شود.

«حکمت حاجی‌اف» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان نیز در این گفتگو با تجلیل از تلاش و اهتمام مسوولان دو کشور در راستای توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات فی مابین، بر ضرورت تلاش برای افزایش رایزنی‌ها و ارتباطات مسوولان دو کشور برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان افزود:جمهوری آذربایجان برای توسعه همه جانبه روابط با ایران بویژه در زمینه مسائل اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی با قدردانی از مواضع صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران درباره مناقشات بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها، اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری بسیار مهم و صاحب نفوذ در منطقه، نقش بسیار مهمی در حل و فصل مسائل و مناقشات منطقه‌ای دارد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.