۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
کد خبر: 713475

تعداد مبتلایان به بیماری کووید - ۱۹ در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی در موج دوم شیوع کرونا سیر صعودی دارد به طوری که وضعیت کلی این استان به لحاظ خطر کرونا در ماههای اخیر همچنان قرمز است.

سفر به مشهد و خراسان رضوی ممنوع!

به گزارش قدس آنلاین، در حال حاضر مشهد و ۲۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی به لحاظ کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی روزهای اخیر در سفر خود به مشهد چنین گفت: ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است، لذا از همه هموطنان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر نکنند.

این در حالی است که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده‌اند: هم‌اکنون ۲۰ درصد بیماران کووید - ۱۹ بستری در مراکز درمانی مشهد را مسافران و افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

شرایط مشهد و استان خراسان رضوی به لحاظ کرونا تا حدی بحرانی اعلام شده است که برای کنترل و رسیدگی بیشتر به وضعیت مبتلایان از چهارم مردادماه نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر شده‌اند.

در شرایط کنونی ظرفیت بیمارستانهای اختصاصی بیماران کرونا شامل بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) و بیمارستان شریعتی در مشهد رو به تکمیل است و باید بیمارستان‌های جدیدی برای تعداد مبتلایان جدید پیش‌بینی کرد.

روزانه ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین  ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

دکتر حمید رضا رحیمی افزود: هم‌اکنون وضعیت مشهد و خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا همچنان بحرانی است به طوری که ۲۴ شهرستان این استان قرمز است و در مجموع هشت شهرستان نیز در وضعیت سفید، زرد و نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستانهایی که در وضعیت سفید قرار دارند جوین، جغتای و داورزن هستند و شهرستانهای باخرز، خلیل آباد و بردسکن در وضعیت زرد  و دو شهرستان بینالود و درگز هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او بر استفاده از ماسک، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و هم چنین رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: از ۱۵ تیرماه امسال که استفاده از ماسک اجباری شده است، انتظار داریم سیر بیماری در هفته جاری و هفته های آینده کاهش یابد.

۲۰ درصد بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر به خاطر ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند که بیش از ۲۰ درصد آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر شاپور بدیعی افزود: موج دوم شیوع کرونا هیچ محدودیت سنی ندارد و همه افراد از جوان و سالمند را درگیر کرده است.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: هر چه تعداد بیماران افزایش یابد، فشار بر کادر درمانی افزایش یافته و کیفیت خدمات کاهش می‌یابد لذا مردم باید به صورت جدی راهکارهای پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.

او اضافه کرد: بیمارستان شریعتی مشهد با ۱۱۰ تخت و بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) این شهر برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته اما در صورت ادامه این روند باید بیمارستان‌های دیگری نیز به این امر اختصاص یابند.

محدودیت‌های جدید کرونایی در خراسان رضوی

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان را اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش ارائه شده، هفته گذشته شاهد افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و فوت شدگان ناشی از این بیماری در استان بودیم.

سید حسن جعفری با اشاره به تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های جدید افزود: ممنوع بودن هرگونه اتراق در اطراف بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حاشیه بولوارها، رعایت دورکاری کارکنان، تعطیلی مراکز تجمع عمومی نظیر سینما، تئاتر و سالن‌های همایش، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مراکز تفریحی و آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن سازی و تمامی باشگاه‌های ورزشی مورد تاکید است.

وی ادامه داد: مساجد و مصلی‌ها نیز در مناطق قرمز با محدودیت تردد و نظارت سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه بوده و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و همچنین آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌های فعال و کتابخانه‌های عمومی نیز با محدودیت و تعطیلی مواجهند.

 

مسافرت به اماکن مقدس توصیه نمی‌شود

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم جمعه شب در سفر خود به مشهد از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح اماکن متبرکه رضوی بازدید کرد و گفت: مسافرت به اماکن مقدس در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا با افزایش تعداد زائران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز دشوارتر خواهد شد.

دکتر ایرج حریرچی ضمن مطلوب ارزیابی کردن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهری رضوی افزود: هنوز رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اماکن عمومی سطح شهر مشهد نتوانسته‌اند پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند و اماکن و فضاهای بیرون از حرم مطهر مانند داخل حرم نیست و خطر شیوع کرونا و ابتلا به کووید - ۱۹ وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.