رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جغتای گفت: در حریق گسترده دیشب ۱۵ هکتار از مراتع واقع در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی در آتش سوخت.

بخشی از مراتع غربی خراسان رضوی طعمه حریق شد

به گزارش قدس آنلاین، علی دستورانی کانون این حریق گسترده را مراتع روستای "کهنه" بخش مرکزی شهرستان جغتای اعلام و بیان کرد: خسارت اولیه این ضایعه ۶۱۱ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی‌ با تلاش چندین ساعته ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج مردمی، ستاد بحران و نیروهای سپاه پاسداران شهرستان جغتای مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جغتای گفت: افزایش پوشش گیاهی متراکم ناشی از بارندگیهای امسال و از طرفی گرمای هوا احتمال وقوع حریق در تاغزارها و عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده است.

وی گفت: در این شرایط پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی دارای پوشش گیاهی نیازمند مراقبت بیشتر از سوی شهروندان است.

دستورانی افزود: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده حریق یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را برای پیگیری فوری ماموران به این سامانه اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.