خراسان شمالی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش میانگین تعداد موارد فوت در اثر ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

تعداد موارد مرگ در اثر کرونا در خراسان شمالی افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی گفت: با شیوع این ویروس منحوس از اسفند ماه، چند باری فراز و فرود میزان ابتلا در استان را داشتیم که با تلاش های انجام شده برای پیشگیری و درمان، این بیماری کنترل شد که از این بابت تشکر ویژه ای از همه اعضای تیم سلامت که در این مدت تلاش زیادی داشتند و تحت فشار کاری زیادی قرار گرفتند دارم.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای تیرماه شاهد افزایش میزان ابتلا، بستری و فوت در اثر این بیماری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای تیرماه تنها ۲۰ درصد از مردم از ماسک استفاده می کردند خاطرنشان کرد: متاسفانه حضور در تجمعاتی از قبیل عروسی، تشیع جنازه، مراسم عزاداری، دورهمی های خانوادگی، تفرجگاه ها و پارک ها از علل اصلی گسترش این بیماری در سطح استان است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند و تعداد موارد مرگ  از متوسط روزانه ۱-۲ مرگ به ۵-۶ مورد رسیده است که متاسفانه در چند روز اخیر شاهد مرگ و میر در بین جوانان بودیم.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه می بایست از رفتن به مسافرت های غیرضروری پرهیز کرد بیان داشت: متاسفانه در روزهای اخیر تمامی اعضای خانواده ای که به مسافرت تفریحی رفته بودند به این بیماری مبتلا شدند و متاسفانه شاهد مرگ در بین اعضای این خانواده هم بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.