کیت استخراج ژنوم ویروس کووید - ۱۹ با کیفیتی برابر با نمونه‌های خارجی توسط پژوهشگران پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تولید انبوه رسید.

 کیت تشخیص کرونا در مشهد به تولید انبوه رسید

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه گفت: این کیت تشخیصی با نام تجاری  Simbiolab  و توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در این مرکز تولید شده است که کیفیت آن برابر با نمونه‌های خارجی است.
دکتر مجید ممیزان افزود: این محصول در عین برابری کیفیت با نمونه‌های خارجی، قیمت آن  ۵۰ درصد کمتر از کیت‌های کره‌ای و یک پنجم کیت‌های آمریکایی و اروپایی است.
وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری سلامت در نظر دارد با تامین امکانات و کسب مجوزهای لازم، صادرات این محصول را آغاز کند.

تولید پنج هزار کیت تشخیص کرونا در مشهد
رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان  "پارس سیمرغ دارو دماوند" که کیت استخراج ژنوم کرونا را تولید کرده است نیز  گفت: در حال حاضر پنج هزار کیت تشخیص کرونا توسط این شرکت تولید شده است و با کیفیت مناسبت و با قیمت پایین‌تر از نمونه خارجی به سراسر کشور ارسال شده است.

دکتر علی حاتمی افزود: طراحی و تولید کیت تشخیص بیماری کرونا همگام با شیوع این ویروس در اسفندماه سال گذشته توسط این شرکت انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت تفکیک موارد ویروس کرونا از آنفولانزای فصلی در پاییز ادامه داد: طراحی و تولید کیت‌های چندگانه که توانایی شناسایی و تفکیک موارد کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی از یکدیگر را دارند از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت دانش بنیان است.
به گفته وی طراحی و تولید کیت‌های چندگانه مذکور به زودی با کسب مجوزهای وزارت بهداشت به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.