معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: جایگاه های سی ان جی به دلیل عدم رعایت استانداردهای مورد تایید اداره کل استاندارد استان قطع گاز می شوند و پس از استاندارد سازی مجددا فعال می شوند. در واقع هدف حفظ امنیت مصرف کنندگان است.

تعطیلی برخی جایگاه های سوخت سی ان جی به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم است

قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: حسن افتخاری معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی در توضیح تعداد جایگاه های بنزین و گازوئیل در مشهد گفت: در حال حاضر تعداد ۵۳ جایگاه بنزین و نفت گاز در مشهد وجود دارد که با توجه به زائر پذیر بودن شهر مشهد و شلوغی برخی از جایگاه های سوخت بنزین در نظر داریم با توجه به پیگیری احداث جایگاه های جدید در شهر مشهد از طریق صدور موافقت اولیه برای متقاضیان که درحال حاضر در دست پیگیری است بزودی تعداد جایگاه های عرضه سوخت بنزین را در سطح شهر مشهد افزایش دهیم.

افتخاری در پاسخ به این سئوال که چرا برخی از جایگاه های سی ان جی در سطح شهر تعطیل است افزود: بعضا جایگاه های سی ان جی به دلیل عدم رعایت استانداردهای مورد تایید اداره کل استاندارد استان قطع گاز می شوند و پس از استاندارد سازی مجددا فعال می شوند. در واقع هدف حفظ امنیت مصرف کنندگان است. هر چند متاسفانه اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی برای متقاضیان دارای موافقت اولیه بسیار زمانبر است و این موضوع در طولانی شدن فرآیند احداث موثر است.

وی  در خصوص خدمت رسانی دستگاه های سوخت رسان سیار در سطح شهر گفت: در حال حاضرروزانه  تعداد ۵ دستگاه سوخت رسان سیار در شهر مشهد توزیع سوخت انجام می دهند. میانگین فروش روزانه این خودرو ها اکنون حدود ٣٠٠٠ لیتر است و فقط دارای بنزین آزاد هستند تا شهروندانی که به هر دلیل تمایل به حضور در جایگاه‌ها راندارند با یک تماس تلفنی وپرداخت مبلغ حداکثر ١۵ هزار تومان کرایه ایاب و ذهاب در محل دلخواه خود سوختگیری نمایند. شماره تلفن تماس با خودروهای سوخت رسان سیار ۰۹۳۵۳۰۳۰۷۶۰- ۳۶۹۱۲۰۷۶. است. این خودروها در مکان‌های نبش خیام ۱۵، بین بزرگمهر جنوبی ۱۴ و ۱۶، هاشمیه ۲۴، ملاصدرا ۸۱ و میدان هفت تیر مستقر هستند.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که دیده میشود محاسبات ارائه بنزین خیلی دقیق نیست و به اصطلاح با دریافت بنزین اتومبیل هم خوانی ندارد گفت: تلمبه های موجود در جایگاه ها در هر ماه یکبار از سوی همکاران این شرکت و در هر سه ماه یکبار از طریق اداره استاندارد از نظر کمی آزمایش می شوند و بعد از اطمینان از دقت کمی تلمبه پلمب می شوند. لذا دستکاری در تحویل فرآورده از تلمبه در حداقل ممکن است.

وی در توضیح سرویس دهی جایگاه ها با توجه به شیوع کرونا افزود: در جایگاه ها عمدتا به درخواست متقاضی سوختگیری توسط پرسنل انجام می شود و اگرچه مراجعه کنندگان برای حفظ سلامت خود می بایست وسایل حفاظتی همراه داشته باشند ولی معمولا دستکش یکبار مصرف جهت سوختگیری در اختیار قرار می گیرد.

افتخاری در توضیح طرح کهاب گفت: طرح کهاب، طرح بازیافت بخارات بنزین جایگاه هاست که با اولویت کلانشهرها در جایگاه های شهر مشهد در حال اجراست. تاکنون اقدامات اجرایی اعم از جانمایی، تهیه نقشه، خرید تجهیزات برای نزدیک به ۲۰ جایگاه انجام شده و تعدادی از جایگاهها از این طرح بهره برداری می کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    مردم گاز می‌خواهند شما جایگاه بنزین افزایش میدهید مردم پول ندارند بنزین بزنند پس تلاشهای بیهوده نکنید جایگاه گاز و باز کنید