عضو هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی خبر معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور مبنی بر تسویه‌ بدهی دولت به تأمین اجتماعی پس از ۱۴ سال را تکذیب کرد.

عضو هیئت مدیره تأمین اجتماعی خبر تسویه‌ بدهی دولت را تکذیب کرد

قدس آنلاین؛ در حالی که «علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور خبر از تسویه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خبر داده بود، مقامات مسئول در سازمان تأمین اجتماعی از چنین تسویه بدهی اعلام بی اطلاعی می‌کنند.

چند روز قبل معزی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در روزگار تنگنا، از خبر خوب گفتن دشوار است اما می‌توان، تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی پس از ۱۴ سال، راه‌اندازی ۵G، در نظر گرفتن وام برای حمایت از مستأجران و یا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان را از اخبار خوب دانست. به امید گشایش بیشتر.

در این رابطه «محسن سرخو» عضو هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: بدهی دولت تسویه نشده است فقط بخشی از این بدهی را پرداخت کرده‌اند. این بخش را هم موکول کردند به اینکه سازمان همسان‌سازی، حقوق مستمری بگیران را اعمال کند که سازمان هم این همسان‌سازی را اعمال کرده‌ایم.

سرخو با اشاره به اینکه ما از تسویه تمام بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی استقبال می‌کنیم، تأکید کرد:یکی از مشکلات عمده سازمان تأمین اجتماعی همین کسری هزینه‌های جاری سازمان است که به‌واسطه عدم پرداخت بدهی‌های سازمان از سوی دولت ایجاد شده است. چرا که از طرفی دولت می‌خواهد مطالباتش را در مراکز درمانی از ما به روز بگیرد اما مطالبات سازمان را تسویه نمی‌کند که همین مسئله موجب بروز و ظهور بسیاری از مشکلات برای سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

به گفته این عضو هئیت مدیره سازمان تأمین اجتماعی احتمالاً اشاره معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور به خبر تسویه بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی بوده است که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و در چارچوب تأدیه بدهی دولت به آن سازمان، هیأت وزیران با واگذاری سهام دولت متعلق به دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی موافقت کرد.

انتهای یپام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.