زنجان- ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اختصاص یافت.

پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:محمد باقر نوبخت،معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ابتدای ورود خود به استان زنجان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین خبر داد .

نوبخت گفت: اختصاص این میزان اعتبار امروز پس از بازدید از این خط ریلی توافق شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه یک و نیم ساعت زمان سفر در مسیر ریلی زنجان - قزوین را تقلیل خواهد داد، افزود: با اجرای این پروژه ظرفیت حمل بار در مسیر کریدور شرق به غرب کشور بیش از هفت میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی اعتبار تخصیص یافته برای این خط ریلی را تکمیل کننده آن دانست و تصریح کرد: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین حداکثر تا اسفند سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهره برداری از آن ۸۰ دقیقه روی قطارهای مسافری از تهران تا زنجان نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. با افتتاح این پروژه تلاقی قطارها به طور کامل حذف و موجب افزایش ایمنی سیر و حرکت شده و زوج و فرد قطارهای رفت و برگشت رعایت می شود.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی امروز به زنجان سفر کرده است.

بازدید از پروژه ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین، بهره‌برداری از سه پروژه راه اصلی شامل مسیرهای زنجان- بیجار، قیدار- سلطانیه و زنجان- تاکستان و کلنگ‌زنی و افتتاح مسکن محرومان روستایی در روستای احمدکندی محور زنجان- ایجرود، بخشی از برنامه‌های این سفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.