بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به تازگی کتاب «اقتصاد در نهج البلاغه» را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

کتاب «اقتصاد در نهج البلاغه» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «اقتصاد در نهج البلاغه»، به ابعاد گوناگون گردش ثروت و سیر اقتصادی جامعه از دیدگاه نهج البلاغه پرداخته به آن امید که زمامداران و مدیران اقتصادی با بهره گیری از آن،نابسمانی های زندگی آحاد مردم بکاهند و آسایشی درخور برای انسان ها فراهم آورند.
این کتاب در ۳۵ بخش به مباحث و موضوعاتی همچون، سیاست های اقتصادی، توسعه و رفاه، آبادانی و رشد اقتصادی، بهره گیری از متخصصان، اصل عدالت، قاطعیت در اجرای عدالت، مسئولیت های اقتصادی دولت، مالیات ها برای تحقق عدالت، فقر و پیامدهای آن، عوامل فردی و اجتماعی فقر، سرمایه داری ریشه آشوب های اجتماعی و... پرداخته است.
در این اثر ویژگیها و چارچوب هایی برای زمامداران در پرتو تعالیم علوی تعریف شده است که از جمله آن می‌توان به زندگی همسطح با توده مردم، ایستادگی در برابر رانت خواری، ادای حقوق مردم، قاطعیت در برابر ستمکاران، جهت گیری قاطع در برابر مال اندوزان، فوریت در زدایش بی عدالتی، نزدیکی به توده مردم، برابری و همسانی، مبارزه با استثمار و... اشاره کرد.
«قاطعیت در اجرای عدالت» عنوان مبحثی است که در بخش هشتم این کتاب به آن پرداخته شده و این گونه آمده است: قاطعیت در اجرای عدالت ضرورتی حیاتی دارد و در این راه باید از هر گونه سازشکاری و مصلحت سنجی به راستی دوری کرد؛ زیرا که مصلحت سنجی فرصت ها را از میان می برد و عدل گرایی تنها در سخن ها و روی کاغذها باقی می ماند.
کتاب «اقتصاد در نهج البلاغه» توسط محمد حکیمی نگاشته شده است، این کتاب توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در قطع وزیری تهیه و تدوین شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.