MediaTek اعلام کرده است که Dimension ۷۲۰ را برای گوشی های پایین رده ساخته است.

چیپست MediaTek Dimension ۷۲۰ برای تلفن‌های ۵G پایین رده هم مناسب است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، انتقال به ۵G با سرعتی سریع اتفاق می‌افتد زیرا همه بازیکنان اصلی تراشه سیلیکون ۵G رده پایین ​​و متوسط ​​را به بازار می‌آورند. ما دیدیم که ماه گذشته کوالکام با اعلام Snapdragon ۶۹۰ حتی پایین‌تر رفت و اکنون MediaTek اعلام کرده است که Dimension ۷۲۰ را برای گوشی‌های پایین رده ساخته است.

این چیپست ۷ نانومتری اولین بار در سری Dimension ۷۰۰ با نام تجاری تایوانی است و این گوشی های هوشمند ۵G متوسط بازار ​​را نیز هدف قرار می دهد. از نظر قابلیت‌های خاص ۵G ، ابعاد ۷۲۰ پشتیبانی از شبکه‌های SA و NSA و همچنین اتصال زیر ۶ گیگاهرتزی را به همراه دارد. دقیقاً مثل بقیه صفحات ۵ MediaTek در حال حاضر ، انتظار ندارید که از این پردازنده mmWave انتظار داشته باشید.

این استاندارد اتصال جدید، همچنین تمایل به مصرف زیادی در مقایسه با ۴G دارد ، اما این سازنده چیپ ساز می‌گوید که از مجموعه فن‌آوری MediaTek ۵G UltraSave برای کاهش مصرف انرژی استفاده می کند. با این حال باید دید که چگونه این چیپست با چیپست‌های رقیب ۵G مقایسه می‌شود.




چیپست Dimension ۷۲۰ چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

چیپست Dimension ۷۲۰ با ویژگی چیپست مجهز به یک طراحی هشت هسته ای (۲ برابر Cortex-A۷۶ و ۶x Cortex-A۵۵) و گرافیک Mali-G۵۷ MC۳ است. این بدان معناست که شما در مقایسه با ابعاد ۸۶۰ در Dimension ۸۲۰ که در سری Redmi ۱۰X دیده می شود ، دو هسته کمتری از CPU با وزن سنگین و کمتر هسته shader برای GPU دریافت می‌کنید.

این پردازنده جدید همچنین چندین ویژگی دیگر را در گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند ، این چیپست از یک APU برای کارهای یادگیری ماشین ، صفحه نمایش FHD + در ۹۰Hz ، دوربین های تک ۶۴ مگاپیکسلی ، دوربین‌های دوتایی ۲۰MP + ۱۶MP و ضبط فیلم ۴K پشتیبانی می کند.

سایر ویژگی های قابل توجه این چیپست، شامل پشتیبانی از محتوای HDR۱۰ + ، Wi-Fi ۵ (متأسفانه نبود Wi-Fi ۶) ، بلوتوث ۵.۱ ، RAM LPDDR۴X و حافظه UFS ۲.۲ نمی‌شود.

مدیاتک به اندروید گفت که اولین گوشی‌های دارای چیپست جدید باید در "چند ماه آینده" وارد شوند. همچنین از شرکت در مورد پشتیبانی دو سیم کارت ۵G + ۵G اطلاعاتی نیست و متناسب با آن مقاله را به روز خواهیم کرد. در هر صورت ، اگر شیائومی بتواند یک گوشی ۵G با ابعاد ۸۲۰ را با قیمت زیر ۲۵۰ دلار ارائه دهد ، به همین دلیل استدلال می‌کند که ممکن است با چیپست ۷۲۰ نیز قیمت پایین تری مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.