رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان این‌که برگزاری هرگونه تجمع و نمایشگاه از نظر ما ممنوع است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۶۸۴ بیمار جدید در تهران بستری شدند.

دکتر زالی: برگزاری نمایشگاه در پایتخت ممنوع است/ بستری ۶۸۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در تهران

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت کووید19 در تهران در 24 ساعت گذشته گفت: بالغ بر 684 بیمار جدید در تهران بستری شدند که 121 مورد از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند. یعنی از مجموع بستری‌های جدید، سهم بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند 17 درصد بوده است.

وی افزود: در بخش‌های سرپایی در حوزه بهداشت و درمان مراجعات 6.9 افزایش داشته است. مجموعاً 9 درصد از بیمارانی که به صورت سرپایی به بخش‌های بهداشتی و درمانی ما مراجعه کردند نیاز به بستری شدن داشتند.

زالی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 640 بیمار ترخیص شدند که اگرچه این عدد به میزان ورودی بیمارستان‌های ما نزدیک شده است اما کماکان میزان ورودی به بیمارستان‌ها از میران ترخیص بیشتر است.

وی با بیان این‌که تعداد مراجعین به مراکز بهداشتی در حال افزایش است، تصریح کرد: نسبت به هفته گذشته تقریباً حدود هزار نفر در روز افزایش بار مراجعه به حوزه سرپایی بهداشتی داشته‌ایم که این افراد طبیعتاً بیماران دارای علائم خفیف هستند و به جای مراکز درمانی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند که اغلب نیاز به بستری ندارند و ادامه درمان آن‌ها تحت هدایت پزشکان ما صورت خواهد گرفت.

برگزاری نمایشگاه ممنوع!

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران در واکنش به خبر برگزاری نمایشگاهی در تهران، هشدار داد: با توجه به تمدید محدودیت‌های اعمال شده در ستاد مقابله با کرونا در تهران تا هفته آینده، برگزاری هرگونه تجمع و نمایشگاه از نظر ما ممنوع است و ستاد مقابله با کرونای تهران مجوزی برای برگزاری آن صادر نکرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که تهران در وضعیت سختی از لحاظ کرونا قرار دارد برگزاری نمایشگاه‌ها پرمخاطره تلقی می‌شود.

استفاده از سربازان وظیفه با مدرک پزشکی در مراکز درمانی

زالی یادآور شد: تقاضا کرده‌ایم که افرادی که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای خدمت نظام وظیفه اعزام شده‌اند به طور موقت و در قالب امریه به بخش‌های بهداشتی و درمانی ما ملحق شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.