جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر علاوه بر ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۴۰ درمانگاه بخش خصوصی نیز به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا خدمات سطح یک را ارائه می‌دهند.

فعالیت ۴۰ درمانگاه بخش خصوصی در سطح یک و ۱۵ درمانگاه تخصصی در سطح دو بیماران کرونایی مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، دکتر شاپور بدیعی در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه ۱۵ درمانگاه نیز خدمات سطح دو را به بیماران مراجعه‌کننده یا ارجاع شده از سطح یک ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در این مراکز علاوه بر حضور متخصصین و مشاورین عفونی و داخلی، خدمات تصویربرداری نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مناسب و متمرکز به بیماران کووید-۱۹ در حال حاضر بیمارستان شریعتی با ۱۰۰ تخت و بیمارستان امام رضا(ع) با ۷۰۰ تخت و تعدادی از تخت های بستری و مراقبت های ویژه بیمارستان قائم (ع) به این امر اختصاص یافته است، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی مشهد و دیگر مناطق زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

 جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از اواسط خرداد ماه، تعداد بیماران مراجعه کننده در دو حوزه سرپایی و بستری در مناطق زیر پوشش دانشگاه رشدی چشمگیر داشته است، تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در حال حاضر ۲۰ درصد از بیماران بستری غیربومی مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

راه‌اندازی سامانه ۱۹۱ و ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان براساس چک لیست‌های استاندارد

 جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۱ و ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان براساس چک لیست‌های استاندارد به همت روابط عمومی دانشگاه، اظهار کرد: ارائه مشاوره‌های تلفنی کارشناسان این مرکز به شهروندان از حضور و مراجعه غیرضروری شهروندان جلوگیری کرده، بر اساس بررسی‌های انجام شده روزانه به طور میانگین به یک هزار تماس تلفنی پاسخ داده می‌شود.

بدیعی خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم در حال حاضر میزان مراجعه سرپایی به بیمارستان مرجع کرونا دانشگاه کاهش یافته، اما میزان مراجعه به کلینیک‌های سطح دو افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.