مراسم شب شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

زائران حریم قدسی رضوی مرثیه خوان شهادت امام محمد باقر(ع) شدند

به گزارش قدس آنلاین، در شب هفتم از ماه ذی‌ الحجه که مصادف با شب شهادت مظلومانه پنجمین ستاره فروزان منظومه ولایت و امامت حضرت محمد باقر(ع) بود، زائران حریم ملکوتی رضوی برای عرض تسلیت و تعزیت این مصیبت بزرگ به محضر ولی نعمتشان امام رضا(ع) به این بارگاه منور و نورانی مشرف شدند و آستان قدس رضوی نیز با برپایی مراسمی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی که در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد، میزبان این عزیزان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در این مراسم به ایراد سخنرانی با محوریت سیره علمی و عملی امام باقر(ع) پرداخت و بیان کرد: این امام همام در طول ۵۷ سال عمر شریف و ۱۹ سال امامت خود، جلوه ای از مجاهدت در راه خدا و مهاجرت به سوی او بود.

وی تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) در مقام امامت و پیشوایی امت اسلامی جهاد بی امانی را در عرصه های جهاد اکبر و جهاد اصغر به منصه ظهور رساند و زیارت امین الله که یکی از پرفضیلت ترین زیارت نامه ها است، از این امام بزرگوار به یادگار مانده.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت امین الله ابراز کرد: در این زیارت نامه شهادت می دهیم که امام معصوم حق جهاد در راه خدا را به جا آورده است و این موضوع در مورد همه ائمه معصومین(ع) صدق می کند.

حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: هر چند ائمه معصومین(ع) هر کدام در زمان خاصی هدایت و رهبری مردم را بر عهده داشتند ولی همه آنها نور واحد بودند و یک هدف واحد داشتند و آن هم هدایت انسان ها به سوی حق و حقیقت بود.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی؛ ائمه اطهار(ع) را به انسان دویست و پنجاه ساله تعبیر کرده اند؛ چرا که آنها در هدف گذاری زندگی و بندگی خود هیچ تفاوتی با هم نداشتند و فقط قالب های زمانی و مکانی آنها متفاوت بوده است.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: ائمه معصومین(ع) همه یک آرمان و یک سیره واحد دارند و جامعه انسانی را بر اساس آن در مسیر حق حرکت می دهند و بنیان این مسیر بر اساس بندگی خدای رحمان و ترک معصیت است.

وی بیان کرد: امام محمد باقر(ع) داری القاب مختلفی بودند که از جمله این القاب «صبور» و «شکور» است. این القاب در کنار «باقر العلوم» «ابوجعفر» و «هادی» از مهمترین القاب امام پنجم شیعیان است.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: شیعه امام محمد باقر(ع) در روز شهادت این امام عطوف باید شخصیت و ویژگی های اخلاقی ایشان را مدنظر قرار دهد و سعی کند این خصوصیات را در وجود خود نهادینه کند.

گفتنی است؛ مرثیه سرایی و ذکر مصیبت، توسط ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع)؛ حاج احمد واعظی، محمود صفاتی و کاظم ذوقیان و همچنین قرائت زیارت پرفیض امین الله توسط مرتضی اسلامی نژاد از دیگر برنامه های شب شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.