رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: ۱۷ بیمار مشکوک به ابتلای تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان شناسایی شدند که نتیجه آزمایش ۱۴ نفر آنان مثبت اعلام شده است.

شمار بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت‌جام به ۱۴ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد افکار اظهار کرد: از این تعداد هشت نفر در یک مراسم دسته جمعی در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان و از یک منبع یکسان و آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نتایج آزمایش ۲ نفر نیز در حال پیگیری است و این بیماری در شهرستان صالح آباد یک فوتی داشته است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می‌کند و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می‌شود.

وی افزود: شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشد.

افکار ادامه داد: شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز تهیه کنند و گوشت خریداری شده را مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری نموده و هنگام مصرف نیز آن را خوب بپزند و همچنین دامداران ضمن رعایت کامل موارد بهداشتی از ارتباط با دام‌های آلوده بپرهیزند.

وی گفت: همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان و انجام فریضه قربانی از شهروندان خواسته می‌شود هنگام ذبح دام اصول بهداشتی را رعایت کنند و دام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند و از کشتار دام در منازل خودداری نمایند.  

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام افزود: در روز عید سعید قربان گشت‌های نظارت در این شهرستان فعال خواهد بود و با هرگونه کشتار غیرمجاز دام برخورد جدی خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.