خراسان شمالی- مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی از ساماندهی ۶۷ اکیپ بازرسی و نظارت دامپزشکی برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی در روز عید قربان، از اتخاذ تدابیر و تمهیدات خاص با توجه به شیوع کرونا خبر داد.

ساماندهی ۶۷ اکیپ بازرسی بر ذبح دام های قربانی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر محمد مهدی احمدی به همگان توصیه کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا و بدون ازدحام جمعیت و استفاده از تسهیلات کشتارگاه ها و میدان عرضه دام زنده، از خدمات آن ها بهره بگیرند.

وی اظهار داشت: عید قربان سال گذشته، گروه های نظارتی این اداره کل سه هزار و ۹۳۱ رأس دام زنده را پیش از کشتار، بازرسی کردند و سلامت گوشت هزار و ۴۳۰ رأس دام ذبح شده به تایید آنان رسید.

به گفته وی، به منظور حفظ سلامت مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین دام و انسان، برنامه ریزی و مکاتبات لازم با دستگاه های مربوط انجام گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به مخاطرات زیستی و بهداشتی کشتار دام در منازل و معابر، از عموم نیکوکاران خواست ضمن رعایت اصول حفاظت فردی و بدون ازدحام، با مراجعه به کشتارگاه ها، برای ذبح دام نذری با نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی و ناظران شرعی مستقر در این مراکز اقدام کنند.

احمدی با بیان این که گوشت باید قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی هم ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود، گفت: نگهداری گوشت تازه در یخچال، احتمال انتقال عوامل مسبب بیماری را به حداقل می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.