معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: نباید اینگونه تصور شود که ناجا قصد جمع آوری معتادان متجاهر را ندارد و یا به خواست مردم اهمیتی نمی دهد. نبود زیرساخت های لازم کار جمع آوری معتادان را سخت می کند.

زیرساخت های لازم برای جمع آوری کامل معتادان متجاهر فراهم نیست

سرهنگ عبدالرضا مجیدی در گفتگو با قدس آنلاین عنوان کرد: نیروی انتظامی خراسان رضوی با قدرت تمام با معتادان متجاهر برخورد و آنها را از سطح شهر جمع آوری می نماید، اما برای افزایش عملکرد این نیرو الزامی است که زمینه ها و زیرساخت های لازم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در هفته مبارزه با مواد مخدر، سازمان های مسئول در خصوص بررسی وضعیت و مشکلات پیش رو اعلام نظر داشته اند. اگر چه همگامی و هم افزایی مطلوبی بین سازمان در امر خطیر پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین بسترها تامین ساختمان برای نگهداری این افراد است. در حال حاضر و با توجه به شیوع کرونا نمی توان تعداد زیادی از معتادان را در فضاهای محدود نگهداری کرد. همچنین ستاد مقابله با مواد مخدر کشور با در نظر گرفتن یکسری از مسائل، نگهداری از معتادان و زمان بازپروری آنها در کمپ ها را افزایش داده است. در گذشته این مدت زمان یکماه تعیین شده بود اما اکنون این زمان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این موارد به خوبی روشن است که مکان هایی که از گذشته بدین منظور در نظر گرفته شده اند، دیگر گنجایش کافی را نداشته و مکان های جدیدی مورد نیاز است. به همین منظور مدتی پیش با حضور استاندار خراسان رضوی و همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، شهرداری و دیگر سازمان های مسئول، ساخت مکان جدیدی برای بازپروری و اصلاح معتادان کلید خورده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان بیان داشت: با تامین زیرساخت های لازم و بهره برداری از این گونه فضاها، می توان به سهولت معتادان متجاهر را از سطح خیابان های شهر جمع آوری کرده و نسبت به اصلاح رفتاری آنها و ترک اعتیاد از این افراد اقدام کرد.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه تصور شود که ناجا قصد جمع آوری معتادان متجاهر را ندارد و یا به خواست مردم اهمیتی نمی دهد. نبود زیرساخت های لازم کار جمع آوری معتادان را سخت می کند. اگر اماکن مورد نیاز برای نگهداری از معتادان در اختیار نباشد، ناجا معتادان جمع آوری شده را باید به کجا منتقل کند؟

وی در پاسخ به این سوال که برخی از جوانان در شب های تابستان با تجمع و شب نشینی در بعضی از فضاهای سبز و پارک ها، اقدام به استعمال دخانیات و قلیان کرده و احیانا برای نوامیس مردم نیز ایجاد مزاحمت می کنند و نیروی انتظامی چه برخوردی با آنها خواهد داشت، ابراز نمود: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه کرونا، هرگونه تجمع افراد در کنار یکدیگر ممنوع است و با آن برخورد خواهد شد. اما نکته ای که وجود دارد این است که در وهله اول نمی توان به چند جوانی که در نزدیک یکدیگر نشسته و پروتکل های بهداشتی را هم رعایت می کنند تذکر داد.

سرهنگ مجیدی افزود: بدیهی است که همکاری مردم با این نیرو بسیار حائز اهمیت است و با ارائه گزارش های مردمی، ناجا در اسرع وقت با خاطیان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به همکاری سازنده و توامان نیروهای بسیجی با نیروی انتظامی در جهت برخورد با مفاسد و اراذل و اوباش، تصریح کرد: خوشبختانه این همکاری ها در سطح بسیار خوبی انجام می شود. هر دو مجموعه در حوزه های ماموریتی مشترک، تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داشته و هدف و اراده آنها در برخورد با مفاسد، یکی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.