عضو شورای شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد آمادگی کامل دارد که در صورت لزوم و با اعلام نیاز ستاد استانی مبارزه با کرونا، اعتبارات لازم را تخصیص داده و با تمام امکانات در مقابل شیوع کرونا در مشهد ایستادگی کند.

برای تخصیص اعتبارات لازم در جهت مقابله با شیوع کرونا در مشهد آمادگی داریم

رمضانعلی فیضی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: شیوع کرونا در دو مرحله در مشهد بسیار فراگیر شد. مرحله اول مقارن با اواخر سال گذشته و اوایل سال جدید بود. در آن روزها به رغم پایین بودن دمای هوا، شاهد اولین موج کرونا در این شهر بودیم.

وی اظهار کرد: درآن مقطع همکاری بسیاری خوبی بین مردم و مدیران ومسئولان شهری و استانی شکل گرفت و توانستیم بسیار خوب بر اوضاع مسلط شده و شیوع گسترده کرونا را از بین ببریم. در همان مرحله شهرداری مشهد اقدامات بسیار خوب  و گسترده ای از جمله ضدعفونی کردن معابر گرفته تا اماکن عمومی انجام شد.

وی ادامه داد: همچینین بسیاری از اماکن عمومی مانند پارک ها و سالن های ورزشی و ... که متعلق به شهرداری مشهد بود نیز تعطیل شد. ناوگان ریلی نیز به طور کامل و ناوگان حمل و نقل عمومی تا حد زیادی با تعطیلی روبرو شدند. درواقع شهرداری مشهد تطابق بسیار خوبی با دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونای استان داشت.

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد ابراز داشت: بعد از کنترل فراگیری کرونا که درسطح خوبی انجام شد، بسیاری از ممنوعیت ها و محدودیت ها به حالت طبیعی خود بازگشت. این موضوع تقریبا مقارن با ماه مبارک رمضان بود و مردم با دیدن شرایط بهتر جامعه از نظر وضعیت کرونایی، کمی مراقبت ها را کاهش دادند. شاید همین عامل باعث شیوع مجدد کرونا در ایران شد.

وی تاکید کرد: در همان دوره شهرداری مشهد از نظر توزیع بسته های معیشیتی و کمک به افراد نیازمند خدمات بسیار مناسب هم از نظر کمیت وهم از نظر کیفیت ارائه کرد. همچنین حجم زیادی از مطالبات شهردای در خصوص اجاره املاک شهرداری که در اختیار مردم قرار گرفته بود بخشیده شد.

رمضانعلی فیضی مطرح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد به همراه شهرداری از نظر اجتماعی و حمایتی و هم از نظر انجام تمهیداتی که حمایت کننده اقشار آسیب پذیر جامعه باشد، هیچ کاستی نداشته است. همچنین شورای شهر در خصوص حمایت مالی از طرح های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تامین بخشی از خودروهای اورژانس، مصوبات مختلفی داشته است.

وی متذکر شد: در وضعیت کنونی که شاید بتوان آنرا موج دوم شیوع کرونا تلقی کرد شرایط متفاوت شده است. شورای شهر مشهد و به طبع آن شهردای کاملا خود را با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز ستاد استانی مقابله با کرونا وفق داده اند و نمی توانند خارج مصوبات آنها اقدامی انجام دهند.

عضوی شورای شهر مشهد مدعی شد: به عنوان مثال در خصوص ضدعفونی محیط در روزهای گرم سال، با توجه به تبخیر و وجود آلاینده ها و  پیامدهایی که در پی آن وجود دارد، نمی توانیم در وسعت زیاد معابر را ضد عفونی نماییم. در واقع یکسری مقررات فصلی است که از طریق ستاد مقابله با کرونا صادر شده و ما نیز از آن تبعیت می کنیم.  

وی تاکید کرد: شورای شهر و شهردای مشهد خود را به صورت کامل با ستاد استانی مبارزه با کرونا هماهنگ کرده اند و آمادگی دارند که در صورت ابلاغ محدودیت ها و ممنوعیت های احتمالی آنرا اجرا نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر اعتبار جدیدی لازم باشد این آمادگی وجود دارد که با تخصیص آن گامی دیگر در جهت کنترل ونابودی کرونا برداریم. در واقع تمامی این اقدامات برای حفظ سلامت جامعه و مردم است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حساسیت های موجود و ابتلای یکی از اعضای شورای شهر و نیز برخی از کارکنان این شورا به کرونا، چه تمهیداتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونای حاضران در شورای شهر مشهد اندیشیده شده است، بیان داشت: سعی کرده ایم پروتکل های بهداشتی را در سطح بالایی در این شورا رعایت کنیم. به گونه ای که تمامی اتاق ها و راهروها به مواد ضدعفونی کننده تجهیز شده است. تمامی اعضای شورای شهر و پرسنل و مراجعین موظف به استفاده از ماسک هستند.

فیضی بیان داشت: مدیریت شهری مشهد همانگونه که در موج اول شیوع کرونا به نحو شایسته ای وارد گود شد و اقدامات مناسبی انجام داد برای این برهه از فراگیری ویروس نیز آمادگی کامل دارد که در صورت لزوم و با اعلام نیاز ستاد استانی مبارزه با کرونا، تخصیص اعتبار کرده و با تمام امکانات در مقابل شیوع کرونا در مشهد ایستادگی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.