مدیر پرستاری اورژانس عدالتیان با بیان اینکه بار روانی ابتلا به کرونا، بیش از مشکل جسمی است گفت: تغذیه خوب و استراحت کافی از فاکتورهای کنترل‌کننده این بیماری هستند.

تغذیه خوب و استراحت کافی فاکتورهایی برای کنترل کرونا در منزل

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پرستاری اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) بیان کرد: ترس و بار روانی ابتلاء به ویروس کرونا از مشکل جسمی که برای فرد ایجاد می‌شود، خیلی بیشتر است.

حلمی تأکید کرد: اگر بیماران بتوانند استرس ناشی از این بیماری را کنترل کنند و نگران نباشند، خیلی راحت بیماری کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته تقریباً همه مردم علائم را می‌دانند، اظهار کرد: وقتی مردم این علائم را در بدن خودشان تشخیص می‌دهند، نگران علائم ریوی هستند ولی باید توجه داشته باشند که همه مبتلایان به بیماری کووید -۱۹، علائم ریوی ندارند.

مدیر پرستاری اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع)، تغذیه و خواب خوب را از فاکتورهایی دانست که اگر مبتلایان رعایت کنند، در همان اوایل ابتلاء ‏‬ بیماری پیشرفت نخواهد داشت و زود کنترل می‌شود.

حلمی که خود نیز در ابتدای امسال به کرونا مبتلا شده، بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا نیاز است در کنار استراحت، مایعات فراوان، چای عسل و لیمو، دمنوش آویشن و غذاهایی که سهل‌الهضم باشد، استفاده کنند.

وی اظهار کرد: بیمارانی که سابقه ناراحتی معده دارند، در زمان ابتلاء غذاهای سنگین و غذاهایی که باعث ترش کردن می‌شود را استفاده نکنند، چون همین موضوع نیز باعث تنگی نفس می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.