سرپرست فرمانداری زبرخان گفت: سال گذشته میزان صادرات از گمرک این شهرستان به ۱۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان صادرات در سطح ملی قابل توجه است.

میزان صادرات گمرک زبرخان به ۱۰۰ میلیون دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین، یحیی سلیمانی روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زبرخان گرامیداشت شهید سیدعلی قدمیاری افزود: تعداد واحدهای صنعتی زبرخان حتی از برخی استان‌ها بیشتر است که خود ظرفیت بزرگی است ولی این که همیشه در جلسات بنشینیم و بگوییم این ظرفیت‌ها را داریم کاری از پیش نمی‌رود.
وی اضافه کرد: توسعه در بستر امنیت، اتحاد و همدلی و تعامل همه مسوولان و مدیران ممکن می‌شود و شکوفایی این ظرفیت‌ها نیازمند تعامل و همکاری همه مدیران از همه طیف‌های فکری است.
سرپرست فرمانداری زبرخان با اشاره به این که در حوزه بهداشت و درمان عقب هستیم گفت: نقطه آغاز شیوع کرونا در استان از شهرستان نیشابور بود که ابتدا با توجه به تدابیری که اتخاذ گردید خوب مدیریت شد ولی امروز نیشابور و زبرخان دارای شرایط حادی است و بر طبق آمار دانشکده علوم پزشکی از زمان شیوع کرونا تا کنون ۳۴۴ نفر فوت کرده‌اند.
سلیمانی افزود: امروز باید زبرخان دارای یک بیمارستان مجهز می‌بود و نه تنها در این بخش که در بسیاری از شاخص‌ها عقب هستیم.
وی ادامه داد: در راستای تحقق سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی و در چارچوب مثلث اقتصادی و فرهنگی تا کنون ۲۳۸ معین اقتصادی در شهرستان‌های استان معرفی شده‌اند و هلدینگ پارت پلاستیک هم به عنوان معین اقتصادی زبرخان انتخاب شده است.
سرپرست فرمانداری زبرخان گفت: تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه ادارات باشد و چون زبرخان به شهرستان ارتقا یافته باید امکانات ارتقا پیدا کند و طبق تاکید استاندار در شهرستان‌های تازه تاسیس باید هرچه سریع‌تر ادارات مستقر شوند و حداقل ۱۷ اداره مانند صنعت و معدن، اداره کار و محیط زیست باید در زبرخان مستقر شوند.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز بخش میان‌جلگه و سرولایت نیشابور هم قابلیت ارتقا به شهرستان را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
هاجر چنارانی افزود: در این چارچوب باید همه ظرفیت‌ها احیا شود و دالان بادی زبرخان و امکان احداث بزرگترین شهرک صنعتی پس از شهرک صنعتی خیام در جنوب زبرخان و ظرفیت‌های بومگردی این بخش باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: افق جمعیتی شهرستان زبرخان طی ۱۰ سال آینده چهار تا پنج برابر جمعیت کنونی است و بر این اساس باید برنامه‌ریزی کنیم. 
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز گردشگر از  لبنان به مقصد شهر درود حرکت می‌کند و جشنواره های ملی گوناگون مانند آلو و ریواس در منطقه برگزار می‌شود که از ظرفیت‌های این خطه‌ است.
نماینده دیگر مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اکثریت قاطع مجلس یازدهم که نیروهای انقلابی هستند و در این مجلس طرح دوفوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی به تصویب رسید تا از این محل گامی در حمایت از مستاجران برداشته شود.
احسان ارکانی افزود: همچنین طرح اعطای کالابرگ الکترونیک برای حمایت از دهک‌های پایین و طرح توزیع قیر رایگان برای مرمت راههای روستایی که در بودجه سال ۹۹ حذف شده بود به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: احداث و جانمایی زیرساخت‌ها مانند بیمارستان و ادارات مختلف شهرستان زبرخان با همکاری و تعامل مسوولان و با رعایت عدالت بین شهرهای چهارگانه این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در این چارچوب در کمیسیون برنامه و بودجه کمیته اصلاح ساختار بودجه برای جلوگیری از بی‌عدالتی در توزیع بودجه برای شهرستان‌های کوچک و جدید تاسیس شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام و خسته نباشید نام شهید معزز سردار حاج محمد علی قدمیاری را به اشتباه سیدعلی قدمیاری نوشته اید
  • رضا ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام و خسته نباشید نام شهید معزز سردار حاج محمد علی قدمیاری را به اشتباه سیدعلی قدمیاری نوشته اید