معاون وزیر صمت گفت: بالغ بر ۴ هزار طرح نیمه‌تمام بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور داریم که ۲۰۰ طرح آن از طرح‌های بزرگی هستند.

وجود بیش از 4000 طرح نیمه‌تمام بالای 80 درصد در کشور

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صادقی‌نیارکی عصر امروز در جلسه استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمان با معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز در سفر به استان کرمان از زیرساخت‌ها و تعدادی از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان‌های سیرجان، بافت و بردسیر بازدید شد.

وی با بیان اینکه با تعدادی از تلاشگران و فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی استان کرمان جلساتی داشتیم و مشکلات آنها پیگیری می‌شود گفت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت محور با چهار رویکرد و چهل پروژه در سال جهش تولید اجرایی می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان اینکه مهمترین برنامه ما نهضت ساخت داخل در سال جهش تولید است افزود: تاکنون 11 میز ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است. در حوزه نفت و پتروشیمی، صنایع فولاد، تجهیزات مخابرات و همچنین مس قراردادهای ساخت داخل داریم.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه هفته آینده میز ساخت داخل لوازم خانگی با 60 میلیون یورو برگزار می‌شود افزود: 120 میلیون یورو سهم استان کرمان برای کاهش ارزبری از کشور است.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های استان کرمان از انواع کالاهای وارداتی و قطعات وارداتی باید احصا و شناسایی شود گفت: توسعه صادرات و مدیریت واردات در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است. تاکنون دو هزار و 500 ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت ثبت سفارشات شده که این موارد مانع واردات می‌شوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را پیگیری می‌کنیم گفت: بالغ بر چهار هزار طرح نیمه‌تمام بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور داریم که 200 طرح از آنها طرح‌های بزرگی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.