۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر: 713769

براساس گزارش وزارت دارایی عربستان سعودی، درآمدهای نفتی این کشور در سال جاری میلادی حدود ۴۹ درصد معادل ۳۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

درآمد نفتی عربستان نصف شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تارنمای روزنامه "عکاظ" چاپ عربستان، درآمد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز حدود ۴۵ درصد معادل ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

در گزارش وزارت دارایی عربستان که در مورد عملکرد فصلی بودجه این کشور منتشر شد آمده است، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی این کشور حدود ۱۰۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سعودی معادل ۲۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار کسری بودجه داشته است که این مسأله را می‌توان ناشی از کاهش شدید قیمت نفت در دوران شیوع ویروس کرونا دانست.

پیش از این "محمد الجدعان" وزیر دارایی عربستان در خردادماه از کاهش ذخایر ارزی این کشور خبر داده بود.

افزایش کسری بودجه عربستان و نیز کاهش درآمدهای نفتی این کشور همزمان با آن روی می‌دهد که به خاطر شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم حج امسال تنها منحصر به اتباع خارجی داخل این کشور شده و این مسأله نیز درآمد دولت ریاض را از محل برگزاری حج تمتع کاهش داده است.

عربستان که در سال‌ گذشته ۱۲ میلیارد دلار از برگزاری مراسم حج تمتع و عمره درآمد کسب کرد، برنامه‌ریزی کرده بود که گردشگری مذهبی خود را تا پایان امسال به ۱۵ میلیون نفر افزایش دهد.

اعمال محدودیت در برگزاری مراسم حج، فشار مالی بیشتری به عربستان وارد کرده است، کشوری که در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت، با بحران مالی روبه‌رو است بطوری که این کشور سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته و مجبور به گران کردن بنزین شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.