مقام سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد ویروس کرونا رفتار فصلی ندارد.

سازمان جهانی بهداشت: کرونا همه فصول را دوست دارد

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام سازمان جهانی بهداشت امروز سه‌شنبه تأکید کرده که بیماری «کووید-۱۹» بر خلاف آنفولانزا رفتار فصلی ندارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «مارگارت هریس»، مقام سازمان جهانی بهداشت بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را به صورت بیماری‌ای که با «یک موج عظیم» فعالیت می‌کند توصیف کرده و درباره مسامحه‌های احتمالی در نیمکره شمالی کره زمین هشدار داده است.

مارگارت هریس در یک نشست خبری مجازی در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «ما در موج اول [شیوع کرونا] هستیم. این ویروس به صورت یک تک‌موج عظیم خواهد بود. کمی فراز و فرود خواهد داشت. بهترین کار مسطح کردن نمودار شیوع آن است.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شمار بالای شیوع کرونا در تابستان آمریکا خواستار هوشیاری کشورها برای مقابله با آن شد و درباره حضور در اماکن پرازدحام هشدار داد.

او تصریح کرد: «مردم هنوز فکر می‌کنند که این ویروس فصلی رفتار می‌کند. چیزی که لازم است همه ما بدانیم این است که با ویروسی جدید طرف هستیم که رفتارهای متفاوتی دارد. این ویروس همه آب و هواها را دوست دارد.»

هریس با وجود این درباره همزمان شدن شیوع این بیماری با بیماری‌های فصلی نظیر آنفولانزا هشدار داد و از آن ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «اگر شما زمانی که با فشار سنگین بیماری‌های تنفسی روبرو هستید با یک بیماری دیگر تنفسی مواجه شوید، فشار زیادی روی نظام سلامت وارد می‌شود». هریس خواستار واکسینه کردن افراد در برابر آنلانزا شد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.