مازندران- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دستگیری ۴ نفر در رابطه با توزیع داروی تقلبی کرونا با مبالغ گزاف خبر داد.

توزیع کنندگان داروی تقلبی کرونا در مازندران دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمدرضا شیران بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در این ارتباط ۲ پزشک و ۲ عرضه کننده به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: توزیع کنندگان داروی تقلبی وقتی موفق به اخذ مجوز قانونی نشدند، بصورت غیرقانونی دست به عرضه زدند.

وی با اعلام اینکه سهم ماسک استان مازندران از طریق کارخانه ای در کلاردشت تامین می شود، گفت: کارخانه مذکور نتوانسته بصورت کامل به تعهداتش عمل کند و کمبود پارچه را علل اصلی این ماجرا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه موظف است روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک تحویل دهد، افزود: با توجه به اینکه گزارشاتی رسیده بود که کارخانه مذکور اقدام به توزیع خارج از شبکه کرده است، با حکم دادستانی موفق شدیم تولیدات این کارخانه را به مدت ۳ ماه توقیف کنیم.

شیران با بیان اینکه به تعداد کثیری از تولیدکنندگان، مجوز تولید ماسک دادیم و بر روند تولید و توزیع نظارت مستمر داریم، یادآور شد: تولیدکنندگان ماسک نمی توانند خودشان توزیع را انجام دهند و در این راستا باید با شبکه های توزیع قرارداد منعقد کنند که این مساله موجب افزایش قیمت ماسک می شود.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با مشکلات بیماران خاص در تهیه داروی موردنیازشان توضیح داد: قیمت بالا، حاشیه سود پایین، بازپرداخت طولانی مدت بیمه ها و مالیات موجب شده تا داروخانه ها تمایلی برای توزیع داروی اینگونه بیماران نداشته باشند و در این راستا بوسیله ۳ داروخانه ۱۳ آبان و ۳ داروخانه هلال احمر، توزیع داروی بیماران خاص را انجام می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.