معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی گفت: تاکنون بالغ بر ۹۰۰۰ دانشجو برای ترم تابستان انتخاب واحد کرده‌اند و آموزش‌های الکترونیکی از طریق سامانه المنت صورت می‌گیرد.

بالغ بر ۹۰۰۰ دانشجو در ترم تابستان انتخاب واحد کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر الهام عزیزی در خصوص برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دانشگاه پیام نور در ترم تابستان اظهار کرد: با توجه به اینکه رویه دانشگاه پیام نور به گونه‌ای است که محیط امنی را برای دانشجویان ایجاد کند،   ترم تابستان آموزش‌های الکترونیکی را از طریق سامانه المنت به صورت منطقه‌ای برگزار کردیم. تاکنون  بالغ بر ۹۰۰۰ دانشجو انتخاب واحد کردند و دروس برای آن‌ها ارائه شده است. برای ترم تابستان بالای ۱۳۶۶ عنوان درسی ارائه شده که به صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین آزمون هم در شهریورماه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای ترم تابستان کلاس‌های نظری را برای دانشجویان برگزار می‌کنیم و در صورت تقاضای دانشجویان برای دروس عملی مانند کارآموزی، کارورزی و موارد دیگر، بر حسب شرایطی که وجود دارد برای آن‌ها ارائه می‌کنیم. دروس عملی به صورت حضوری و با دستورالعمل‌های مطرح شده، برگزار می‌شود. باید متذکر شد، دروسی که می‌توانند به صورت فیلم، پروژه و موارد دیگر ارائه کنند، دیگر نیازی به کلاس حضوری نیست اما در موارد دیگر دانشجویان با رعایت پروتکل‌ها در آزمایشگاه حاضر می‌شوند و دروس عملی را می‌گذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی تصریح کرد: از همان ابتدا و در واقع نیمسال ۹۸ که با کرونا مواجه شدیم، برنامه‌هایی برای ایجاد بستر آموزش الکترونیکی آغاز کردیم تا از حضور فیزیکی دانشجویان اجتناب شود و خطری برای آن‌ها نداشته باشد. برای این منظور سامانه المنت را برای آموزش در نظر گرفتیم و دانشجویان از طریق این سامانه می‌توانستند با اساتید خود ارتباط برقرار کنند و در کلاس‌ها حاضر شوند. در نهایت هم ارزشیابی توسط استاد درس صورت می‌گرفت.

وی عنوان کرد: بعد از اینکه مجوز از طریق وزارت علوم ابلاغ شد، روش برگزاری دروس عملی را برای دانشجویان شرح دادیم که به چه صورت برگزار خواهد شد تا با رعایت پروتکل‌ها در کلاس‌ها حاضر شوند و تکالیفی که به آن‌ها محول شده بود، انجام دهند. این ترم اساتید و دانشجویان با شرایط سختی مواجه بودند اما با توجه به اینکه شیوه‌های مختلفی را برای آزمون در نظر گرفتیم و ارزشیابی توسط اساتید صورت می‌گرفت، توانستیم سختی‌ها را پشت سر بگذرانیم.

عزیزی بیان کرد: اساتید شیوه‌های مختلفی را سر کلاس برای آموزش به کار می‌گرفتند؛ به عنوان مثال آزمون‌ها را به صورت تستی یا تشریحی در سامانه المنت برگزار می‌کردند. همچنین اگر دانشجویی پروژه تحقیقاتی داشت، تکالیف خود را به استاد مربوطه ارسال یا شیوه‌های مختلفی مانند پرسش و پاسخ شفاهی و موارد دیگر را برای آن‌ها در نظر گرفته بودیم.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر اینترنت دانشجویی هنگام برگزاری کلاس قطع می‌شد یا اینکه نمی‌توانست در آزمون شرکت کند، استاد با دانشجو یا دانشجو با استاد ارتباط می‌گرفت و آزمون بار دیگر انجام و تکالیفی به آن دانشجو داده می‌شد و برای این منظور زمانی برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شد که بتوانند نمره خود را در سیستم ثبت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.