من به عنوان یک بازیکن وظیفه‌ام مشخص است و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تصمیم‌گیرنده است. هر تصمیمی که بگیرند من تابع آن هستم.

کدام حمایت؟ برانکو از جیب خودش به تیم پاداش می‌داد

قدس آنلاینسید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در خبرگزاری فارس از یک سال پرزحمت و ماجراهایی که بر سرخپوشان گذشت تا به قهرمانی چهارم برسند صحبت کرد. با هم گزیده ای از این مصاحبه را می‌خوانیم:

*بازیکنان در یک چارچوبی کار می‌کنند که می‌دانند باید وظایف خود را درست انجام دهند و خدا را شکر در این ۴ سال نشان دادند که می‌توانند به وظایفشان درست عمل کنند، بقیه چیزها را هم به خود باشگاه سپرده‌ایم. گاهی اوقات باشگاه باید قوی‌تر به مسائل ورود کند، برخی صحبت‌هایی می‌کنند که باید مقابل آنها ایستاد و خوشبختانه از سوی باشگاه این اتفاق افتاده است اما باز تأکید می‌کنم که هدف ما خوب تمرین و بازی کردن است تا دل هواداران را شاد کنیم.

* می‌بینید که همه چیز برای پرسپولیس ایده‌آل و نرمال نیست. دو عضو هیأت مدیره کم داریم، رسول پناه در سخت‌ترین شرایط در حال انجام دادن امور باشگاه است. گاهی اوقات فکر می‌کنیم در این شرایط چه کار باید کرد و خودم به این موضوع خیلی فکر می‌کنم که چطور باشگاه باید از این شرایط خارج شود؟ این بدهی‌ها و این طلب‌ها چطور قرار است پرداخت شود؟ پرونده‌هایی که هر لحظه ممکن است برای باشگاه دردسر درست کنند. امیدوارم مدیریت باشگاه حواسش به برخی صحبت‌ها باشد، درواقع همان که خودتان گفتید. عده‌ای می‌خواهند به پرسپولیس آسیب برسانند و می‌خواهند کاری کنند که برای سال آینده نتوانیم برنامه ریزی کنیم.

*بعد از جدایی برانکو، شرایط در پرسپولیس سخت شد و مطمئنا هر مربی بعد از او می‌آمد کار راحتی نداشت. کالدرون سیستمی داشت که شرایطش با برانکو فرق داشت. بعد از چند هفته متوجه شد که اینجا شرایط سخت است. شاید لیگ ما را لیگ قطر مقایسه می‌کرد، در حالی که ما یکی از قوی‌ترین لیگ‌ها را در آسیا داریم. وقتی متوجه شرایط سخت شد، رفتارش را هم با بچه‌ها تغییر داد و شرایط بهتر شد و مسائل را بهتر درک می‌کرد. من نمی‌دانم (کالدرون) واقعاً با چه کسانی صحبت می‌کرد اما با بازیکنان خیلی کم صحبت می‌کرد. بر خلاف آقای برانکو، اما بچه‌های ما تمام تلاش خود را کردند و همه هم دیدند که قهرمان نیم فصل شدیم. به هر حال روزهای سختی بود که تمام شد. ما بعد از برانکو یک نیم فصل سخت داشتیم.

* فکر می‌کنم حضور گل محمدی به پرسپولیس خیلی کمک کرد و خیلی تصمیم هوشمندانه و درستی بود که گل محمدی به ما اضافه شود.

*گاهی اوقات به اتفاقات پرسپولیس که فکر می‌کنم برایم خیلی چیزها عجیب است. ما یک سال با پنجره بسته بازی کردیم. پول آقای برانکو داده نشد، پول بشار، رادو و خیلی‌های دیگر درست داده نمی‌شود. چند بازیکن هستیم که از سال گذشته طلب داریم. یک شرایطی است که می‌خواهم بگویم آنهایی که می‌گویند به پرسپولیس کمک می‌شود، بگویند چگونه کمک می‌شود که پول آقای برانکو و همکارانش، بودیمیر، کالدرون و کادرش، نه بازیکنانی که ۴ سال بازی کردند، پرداخت نمی‌شود؟ همه مسائل هست، رسول پناه در حال تلاش است و البته باید قبول کرد که او در شرایط سختی به این باشگاه آمده است.

*وزارت چه کمکی به پرسپولیس کرده؟ می‌شود بگویی در این چند سال با پنجره بسته و با پولی که به آقای برانکو نداند و همه پرونده‌های دیگری که یکی یکی مطرح می‌شوند، چه کمکی وزارت به ما کرده است؟

*این فضا به گونه‌ای است که روی همه چیز تأثیر گذاشته است، اما ما هدفی داشتیم و به آن هم رسیدیم. گاهی صحبت‌هایی از سوی بعضی از مسئولین مطرح می‌شود که آن صحبت‌ها آدم را اذیت می‌کند و ناراحت‌کننده است و برای این صحبت‌ها هیچ سندی هم ندارند. خیلی راحت حرفشان را می‌زنند و می‌روند و یک عده‌ای دیگر خیلی راحت کت و شلوار پوشیده‌اند و یک صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند. خودم دوست دارم که باشگاه به این مسائل ورود کند.

* من این سؤال را از همه می‌پرسم؛ وزارت ورزش کدام کمک را به باشگاه پرسپولیس کرده است؟ باز تأکید می‌کنم؛ با پنجره بسته و پول‌هایی که به کادرهای فنی و بازیکنان پرداخت نشده، کدام شرایط برای ما آماده شده است تا بتوانیم راحت در این چند سال کار کنیم؟ من با سند صحبت می‌کنم و همه را می‌توانم نشان دهم. هیچ کمکی به ما نشده است.

*  در این چند سال بیشترین فشار به پرسپولیس وارد شده است. بدترین تایم‌های بازی‌ها را برای ما گذاشتند در صورتی که تیم‌های دیگر هر وقت اراده کردند ساعت و روز بازی‌شان تغییر کرد و هر وقت خواستند بازی نکردند. اگر مربی ما عوض شده برای تیم های دیگر هم عوض شده، اگر ما بازیکن گرفته‌ایم همه تیم‌های دیگر هم بازیکن گرفته‌اند. برای ما که کلا یک سال پنجره‌ها بسته بود.

* خواهش می‌کنم که در صحبت کردن احترام‌ها را نگاه داریم. فضای مجازی مکانی است که خیلی از نوجوانان و جوانان در حال رصدش هستند. روی صحبت من با هر دو طرف استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها است. من از دوستانم خواهش می‌کنم که مراعات صحبت کردن خود را بکنند، ما مخاطبانمان جوانان و نوجوانانی هستند که زود تحت تأثیر صحبت‌ها قرار می‌گیرند. نگاهی که اکنون به فوتبال است بد است که بیشتر آن به خاطر همین کری‌هایی است که در حال انجام است. گاهی یک نفر یک صحبتی می‌کند علاوه بر این که دو طرف درگیر می‌شوند، بچه‌های نوجوان و جوان تا مدت‌ها بر سر آن در فضای مجازی با هم می‌جنگند که در انتها منجر به توهین می‌شود. از فوتبالیست‌های قدیم و جدید چه پرسپولیسی و استقلالی می‌خواهم کمی حواسشان بیشتر جمع باشد.

* اگر شما به اطرافتان دقت کنید، پرسپولیسی و استقلالی همه جا هست. گاهی خودم می‌دانم و می‌بینم که برخی افراد تیم‌های دیگر را دوست دارند. به هر حال همه‌طور قشری وجود دارد. من نمی‌گویم کسی کری نخواند، اما حرفم این است که احترام همدیگر را نگه داریم. من منعی برای کری خواندن ندارم، در هر حال این موضوع در همه دنیا بین هواداران وجود دارد. من با بی‌احترامی مشکل دارم و از این موضوع خوشم نمی آید.

*آقای زنوزی فرد زحمتکشی است و برای تراکتور تلاش می‌کند. ولی گاهی اوقات برای صحبت‌هایی که می‌کند در ایجاد این جو تأثیرگذار است و باعث می‌شود که این فضا ملتهب شود. فقط امیدوارم آنهایی که در فوتبال فعالیت می‌کنند یا داشته‌اند حواسشان را بیشتر جمع کنند چون یک مسیر اشتباهی را می‌رویم که بعدها به خیلی از مشکلات برمی‌خوریم.

*من به هت‌تریک و پوکر فکر نمی‌کنم. در سپاهان هم که بودیم آنهایی که آنجا بودند می‌توانند بگویند چقدر تلاش کردیم تا به موفقیت برسیم. عین سه سالی که قهرمان شدیم چقدر برای رسیدن به قهرمانی سختی کشیدیم و تلاش کردیم. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم کسانی که اکنون به پرسپولیس هجمه وارد می‌کنند، چطور این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند در حالی که من سه سال قهرمانی را در تیم دیگری تجربه کرده‌ام و همین فشار در آن تیم بود. البته نه به این شکل. آن موقع فضای مجازی این قدر وجود نداشت. آن موقع تیم‌هایی که اکنون رقیب پرسپولیس هستند این قدر با هم دوست نبودند و چنین اتحادی بین هم نداشتند. هر کس به صورت جداگانه مشغول کار خودش بود. خوشحالم که توانستیم یک مسیر خوب را ادامه دهیم.

*با پرسپولیس در قهرمانی پارسال و امسال. قهرمانی سال گذشته با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به دست آمد و خیلی سختی کشیدیم. هجمه‌ها سال گذشته خیلی زیاد بود، خودم هم از تیم ملی خط خوردم. ۴ بازیکن خوبمان جدا شدند. قبل از فصل وقتی به مسائل مختلف فکر می‌کردیم می‌گفتیم چقدر کار سخت است و می‌خواهیم چه کار کنیم. وحید امیری، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، و صادق محرمی از جمع ما جدا شدند. تیم بازیکن نداشت و پنجره هم بسته بود. از آن سو انتظارات هم از پرسپولیس خیلی بالا بود. در لیگ قهرمانان هم با السد و الدحیل قطر هم‌گروه بودیم و بعد که به فینال قهرمانان رسیدیم و آن بازی مقابل کاشیما. درواقع ما فقط ۱۲ بازیکن داشتیم.

البته خدایی بازیکنان جوان ما خیلی مایه گذاشتند، اما به هر حال تجربه بازیکنان اصلی را نداشتند. بازی کردن در پرسپولیس خیلی سخت است و یک جوان فشار زیادی را باید تحمل کند. ما همه این شرایط را می‌دانستیم و به این جوانان تیم خیلی فشار وارد کردیم، اما در عوض پخته شدند. از همین جا از این بازیکنان جوان تشکر می‌کنم. ما هر روز به آنها فشار زیادی وارد می‌کردیم تا برای بازی‌ها آماده باشند. چون هر لحظه ممکن بود که نیاز بشود به میدان بروند، اما خدا را شکر این جوانان تحمل کردند، امسال هم که دیگر هیچ کس انتظار نداشت اما توانستیم به چهارمین قهرمانی هم برسیم.

*  کی‌روش برای تیم ملی خیلی زحمت کشید. تصمیم‌گیرنده در این موضوع خود آقای کی‌روش بود و قسمت من این بود که او چنین تصمیمی بگیرد. او را بخشیدم. در واقع اصلاً بحث بخشیدن نیست. مربی یک تصمیم می‌گیرد و می‌خواهد اجرا کند، این خیلی ناراحت‌کننده است که شما روز آخر متوجه خط خوردنتان بشوید. البته من در یک تیمی بودم که هر سال در حال قهرمان شدن بودیم و در بالاترین سطح در حال تلاش بودم.

*معمولا برای اردوهای تیم ملی صبح برپایی اردو توسط آقای خرازی به بازیکنان SMS داده می‌شد، هر موقع قرار بود ساعت ۱۰ یا ۱۱ اسامی اعضای تیم ملی اعلام شود، ساعت ۸ صبح به بازیکنان SMS داده می‌شد، اما به من آقای مارکار آقاجانیان تماس گرفت. او از من خواست که نزدش بروم و با هم صحبت کنیم. ما با هم در مورد همین ماجرا صحبت کردیم.

* علی بیرانوند با دلخوری نرفت. صد درصد با علی بیرانوند خداحافظی می‌کنیم و اگر بحث کرونا اجازه دهد و پرواز در کار باشد، دوست داریم در روز جشن قهرمانی کنار ما باشد. علی در حال حاضر در کنار ماست و خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیده است و برای این جشن هم باید کنار ما باشد. من با کسان دیگر کار ندارم، ولی ما بازیکنان منتظر او هستیم تا در جشن قهرمانی در کنار ما باشد.

*رادو مرد زحمتکشی است و از روز اولی که آمد صبر و تلاش کرد اکنون که بیرانوند نیست خیلی حرفه‌ای تلاش می‌کند، تمرکز بالایی دارد. می‌توان در غیاب بیرانوند به او اکتفا کرد. ۴-۲ سال است که کنار تیم است و شرایط تیم را درک کرده است. همانطور که گفتم بازیکنی که در پرسپولیس است باید از لحاظ روحی و روانی با جو این تیم کنار بیاید.

من به هیچ تیمی به جز پرسپولیس کار ندارم. وقتی بدهی زیاد داریم، نباید مربی و بازیکن خارجی جذب کنیم. بهتر است مسؤولان با کادر فنی صحبت کنند و بگویند به دلیل شرایط مالی نمی‌توانیم بازیکن خارجی جذب کنیم و یا حتی بگویند اصلاً دنبال قهرمانی نیستیم اما در عوض این بدهی‌ها داده شود. ببینید! بازیکن خوب خارجی قطعا می‌تواند به یک تیم کمک کند، اما وقتی ما مشکل در پرداخت پول داریم من هم می‌گویم این تصمیم وزارت درست است.

*من همه اینها را از نیم فصل اول فصل جاری این صحبت‌ها را کرده‌ام. زمانی که همه می‌گفتند به پرسپولیس کمک می‌شود من گفتم کدام کمک. شما کمک‌هایی که به ما کرده‌اند را نشان دهید. کسی به ما کمک نکرده است و اکنون آن روزی که من می‌گفتم فرا رسیده است. آقای برانکو افتخار ماست. او برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و حقش را می‌خواهد. این را می‌دانم که حقش است و این پول باید داده شود. سال گذشته او سه بار با باشگاه پرسپولیس نامه نگاری کرده است اما به این مربی هیچ جوابی داده نشده است.

*برانکو سه بار به این باشگاه نامه زده است. اگر باشگاه به یکی از این نامه‌ها جواب داده بود، آیا کار به اینجا می‌رسید؟ او مربی بامعرفتی است و هنوز دلش با پرسپولیس است. من دوست دارم کسانی که با پرسپولیس کار می‌کنند خیلی پرتوان باشند که آقای برانکو همین مدلی بود. او خیلی تلاش و کار می‌کرد و می‌بینید که هنوز که هنوز است وقتی پرسپولیس به موفقیتی می‌رسد جزو اولین نفراتی است که تبریک می‌گوید.

*من به عنوان یک بازیکن وظیفه‌ام مشخص است و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تصمیم‌گیرنده است. هر تصمیمی که بگیرند من تابع آن هستم.

*آقا کریم کنار ما خواهد بود حتی اگر به تیم ملی برود در پرسپولیس هم می‌ماند. او پرسپولیس را خیلی دوست دارد و همیشه کنار ما پرتلاش است.

*او خیلی کار خوبی می‌کند، او درست فکر می‌کند و همه چیز در تمرین و بازی مشخص می‌شود. این بحث‌ها حاشیه است که می‌خواهند تیم ما را از هدفش دور کنند. در این چند سال اعضای پرسپولیس خود را وارد این بازی‌ها نکرده‌اند. کریم باقری هم می‌داند که تمرین و بازی مهمترین مسأله است و بیشتر در همان رختکن تمرکز دارد تا مسائل حاشیه‌ای. او یک نعمت برای پرسپولیس است و به بازیکنان کمک می‌کند.

*من باز هم تأکید می‌کنم هیچ حمایتی از سوی وزارت ورزش نبود، لطفا به من بگویید کدام حمایت؟ وقتی پول برانکو در پنجره بسته داده نمی‌شود، پول بازیکنان داده نمی‌شود، این چه حمایتی است؟ وقتی شما نمی‌توانید یک کار درستی انجام دهید و اعضای کادر فنی و بازیکنان تحت فشار هستند، از کدام حمایت صحبت می‌کنید. آقای برانکو از جیب خودش به تیم پاداش می‌داد. شما کدام کمک را می‌گویید؟ قبل از بازی با کاشیما در ژاپن برای ما در لیگ بازی گذاشتند، اما شما وضعیت تیم‌های دیگر را هم ببینید. تیم‌های دیگر هر موقع دلشان خواست بازی کردند و هر موقع نخواستند بازی نکردند. در سالی که پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته بود، نگاه کنید تیم‌های دیگر چقدر بازیکن گرفتند، اما نگاه کنید ما با چه کسانی جنگیدیم.

*کسی که حرف می‌زند باید مرد باشد و بگوید در مورد این حمایت‌ها سند رو کند. این بدهی‌ها را در باشگاه پرسپولیس چه کسی می‌خواهد بدهد؟ اکنون یک کارگزار داریم که باید به ما کمک کند و در نهایت قراردادهایی که باشگاه به عنوان اسپانسر می‌بندد، وقتی تا ۱۶ مرداد برای پرداخت پول برانکو فرصت نیست، کارگزار باید کمک کند تا این پول‌ها پرداخت شود.

* پرسپولیس خصوصی نمی‌شود و بهتر است در مورد این موضوع اصلاً صحبت نکنیم.

(در مورد ماجرای  ۴۰ درصد تخفیف) اول از همه بگویم آقای رسول پناه چنین درخواستی از بازیکنان نداشته است. قرار بود آقای عرب پول فصل پیش بازیکنان را بدهد، و حق بازیکنان است. این پول ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان است. آقای عرب این پول را نداد، همچنین آقای انصاری‌فرد هم این پول را نداد تا این که رسیده است به زمان مدیریت آقای رسول‌پناه. او گفته که حل می‌کند. جالب است مدیران قبلی حساب و کتاب‌هایی که کرده‌اند با حساب و کتاب‌هایی که بازیکنان می‌کنند فرق می‌کند. ما این موضوع را به انصاری‌فرد هم گفته بودیم و اکنون به رسول پناه گفتیم. دو مدیرعامل قبلی هم قول داده بودند حل شود اما نشد. من هیچ گاه اهل این نبودم که با مدیرعامل مدام در تماس باشم اما با آقای رسول پناه در تماس هستم تا این مشکل حل شود. محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، شجاع خلیل‌زاده، بیرانوند، امید عالیشاه، احمد نوراللهی و خودم بازیکنانی هستیم که آقای رسول پناه قول داده این مشکل را حل کند. این نفرات همه برای پرسپولیس زحمت کشیدند. این کارهایی است که باید از قبل انجام می‌شده و رسیده به اکنون.

*با یک برنامه ریزی درست، بدون حاشیه و بدون این هجمه‌ها و فقط کار و کار کنیم، می‌توانیم دوباره به فینال آسیا برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.