عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، از بی‌توجهی مسؤولان شهرستان برای جلوگیری از شیوع این بیماری انتقاد کرد.

انتقاد عضو شورای شهر از بی‌توجهی مسؤولان کاشمر نسبت به جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادقی در یک‌صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر با تسلیت شهادت محمد سالاری پزشک تلاشگر و متعهد کاشمری که جزو کادر درمانی و در خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان مشهد مشغول به فعالیت بود، اظهار کرد: متأسفانه خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد و در شرایط فعلی کاشمر جزو شهرستان‌هایی است که آمار آن به‌صورت وحشتناک در حال افزایش است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان در راستای جلوگیری از تجمعات ابراز کرد: با وجود هشدارهایی که در خصوص پرهیز از تجمعات و رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح ملی و استانی انجام می‌شود، اما متأسفانه در کاشمر شاهد تجمعات مختلف در سطح خیابان‌های شهر در قالب دست‌فروشان و نیز استمرار فعالیت جمعه‌بازار پرندگان هستیم.

وی با بیان اینکه حضور و تجمع شهروندان در بلوار امامزاده سید مرتضی(ع) و پارک‌های سطح و ترددهای غیرضروری منجر به افزایش شیوع و ابتلای جدید می‌شود، یادآور شد: ضرورتی ندارد که در بلوار سید مرتضی و پارک‌های سطح شهر شاهد برگزاری اجتماع و دورهمی برخی خانواده‌ها باشیم.

صادقی که خود از پزشکان فعال در حوزه درمان است، ابراز کرد: کادر درمان واقعاً خسته شدند و آن انرژی و توانایی اول را ندارند، به‌طوری‌که علاوه بر ابتلای بسیاری از کادر درمان به کرونا و قرنطینه شدن آن‌ها در منزل، شاهد پُر شدن تخت‌های آی سی یو هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با بیان اینکه جلسات هفتگی ستاد کرونا در سطح شهرستان برگزار می‌شود، ابراز کرد: باید اطلاع‌رسانی‌ها و اقدامات موجب بازدارندگی از تجمعات و رفت‌وآمدهای غیرضروری باشد تا مردم نسبت به عواقب این بیماری آگاه شوند، چرا که این بیماری شوخی‌بردار نیست.

وی با اذعان به این مهم تا مادامی‌که مردم موارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، شرایط بحرانی‌تر خواهد شد، بیان کرد: بایستی آمار مربوط به تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌ها در حوزه کرونا به‌صورت شهرستانی اعلام شود تا مردم با دغدغه بیشتری نسبت به اجرای موارد بهداشتی اقدام کنند.

صادقی همچنین از اوضاع نابسامان فعالیت کسبه در خیابان شهید اکبر نژاد و ایجاد سد معبر در مسیر تردد عابرین پیاده از شهرداری خواست تا در این خصوص اقدام و برخورد عملی انجام شود.

کاشمر کمترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان را دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هرچه از زمان شیوع این ویروس می‌گذرد، بحران نیز تشدید می‌شود، اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی دغدغه زیادی داریم، اما واقعاً در آن حد بحران کامل نداریم، ولی عمده دغدغه و نگرانی ما از مهرماه است که با سرد شدن هوا و شیوع آنفلوانزا این ویروس تشدید می‌شود.

محمدجواد یزدانی با تأکید بر اینکه در پیک اول کرونا تمامی نیروها در آمادگی کامل بودند و در پیک دوم که در حال اتفاق است با وجود مشکلات، شرایط بدی نداریم، افزود: قطعاً در دوران پیک سوم این بیماری شرایط سخت و سنگینی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کاشمر در حوزه زیرساخت‌های درمانی قبل از شیوع کرونا نسبت به عمده شهرستان‌ها شرایط و وضعیت بهتری داشته است، بیان کرد: خوشبختانه در سایه همت، تلاش و همراهی خیرین، نیکوکاران و مسؤولان شاهد راه‌اندازی بخش آی. سی. یو در بیمارستان شهید مدرس، نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز، امکانات و تجهیزات مختلف درمانی طی سال‌های اخیر در شهرستان بودیم، به‌طوری‌که اگر این امکانات و تجهیزات نبود شاهد اتفاقات ناگواری بودیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه در گام دوم بعد از شیوع کرونا اقدام به جداسازی بیمارستان کرونایی از غیرکرونایی کردیم، گفت: خوشبختانه در سایه همراهی و کمک خیرین تجهیزات درمانی دیگری در ماه‌های اخیر به حوزه درمان اضافه شد، به‌طوری‌که با تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی در یک ماه گذشته که میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در بسیاری از شهرستان‌ها رو به افزایش بود، در کاشمر شرایط آرامی داشتیم.

یزدانی با بیان اینکه کاشمر با ۱۳.۹ نفر در صد هزار نفر کمترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در بین شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد، بیان کرد: در حال حاضر میانگین مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان ۲۹ نفر در صد هزار نفر است، به‌طوری‌که کاشمر در پایین‌ترین این جدول قرار دارد.

وی راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در این شهرستان را یک امر حیاتی و ضروری در راستای کاهش مدت‌زمان تشخیص دانست و تأکید کرد: تاکنون بیش از ۲۷۰ نمونه از کاشمر برای تشخیص به مشهد ارسال ‌شده است و این در حالی است که با راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در کاشمر مدت‌زمان انتظار برای اعلام نتیجه از ۴۸ ساعت به ۱۲ ساعت کاهش می‌یابد و این مدت‌زمان کمک شایانی به جلوگیری از شیوع این ویروس می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اعلام این خبر که دستگاه اصلی به ارزش ۸ میلیارد ریال خریداری و به شهرستان نیز حمل شده است، اظهار کرد: فضای محیطی آزمایشگاه نیز توسط خیرین در حال آماده شدن است و امیدواریم با نصب دستگاه از هفته آینده بتوانیم آزمایش کرونا را در شهرستان انجام دهیم.

یزدانی با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک سایر دستگاه‌های موردنیاز و تکمیل‌کننده این آزمایشگاه به همت خیرین خریداری و نصب شود، افزود: راه‌اندازی این آزمایشگاه علاوه بر اینکه برای تشخیص کرونا حیاتی است، در سایر بیماری‌های ویروسی نیز می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آخرین‌ مدل دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان کاشمر که در تشخیص بیماری کرونا هم مورداستفاده قرار می‌گیرد، تا آخر مردادماه نصب و راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه بیمارستان ابوالفضل(ع) کاشمر بخش زایمان نیز در نیمه دوم سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اذعان به این مهم که تمام تلاش مجموعه حوزه سلامت ایجاد، راه‌اندازی و تکمیل زیرساخت‌ها برای آینده است، یادآور شد: مرگ یک نفر هم برای پرسنل درمانی سخت و تلخ است، چرا که فوت یک نفر تبعات و آسیب‌های اجتماعی به همراه دارد، به همین دلیل به دنبال این هستیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب و بهتر، شرایط ایمن‌تری برای مردم ایجاد کنیم.

ضرورت تلاش دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از شیوع کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر نیز با بیان اینکه دغدغه و نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا باید در مردم ایجاد شود تا با رعایت موارد بهداشتی در راستای مقابله با شیوع آن حرکت کنند، گفت: بی‌شک استفاده از ماسک، شستن منظم دست‌ها و پرهیز از تجمع و دورهمی‌ها که از توصیه‌های اکید متخصصان و پزشکان است می‌تواند از راه‌های اثرگذار برای جلوگیری از شیوع کرونا باشد.

احمد غزنوی با تأکید بر اینکه در جلسات قبلی شورا از شهرداری خواسته‌ شده تا نسبت به کاهش روشنایی بلوار امامزاده سید مرتضی(ع) و پارک‌های سطح شهر که محلی برای تجمع خانواده‌ها شده است، اقدام نماید، یادآور شد: ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ‌سازی، نظارت و برخورد به‌طور ویژه برای جلوگیری از شیوع کرونا گام بردارند.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات کادر درمانی و سایر افراد و گروه‌هایی که با اقدامات خیرخواهانه و جهادی در راستای مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از طریق بیلبوردهای سطح شهر، کاهش روشنایی بلوار و پارک‌های سطح شهر، جلوگیری از تجمعات دست‌فروشان در خیابان قائم کاشمرو جلوگیری از فعالیت جمعه‌بازار پرندگان از جمله مواردی است که شهرداری آن‌ها را اجرایی خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.