گروه رسانه امنیتی عراق از وقوع دو انفجار در پایگاه هوایی شهید «ماجد التمیمی» (اسپایکر) در استان صلاح‌الدین خبر داد. به گزارش ایسنا، انفجارها در پایگاه اسپایکر که نیروهای عراقی در آن مستقر هستند رأس ساعت ۱۱ دوشنبه شب ۲۷ جولای به وقت محلی رخ داد.

تک و پاتک میان پایگاه‌های آمریکایی و عراقی

علوی/

 گروه رسانه امنیتی عراق از وقوع دو انفجار در پایگاه هوایی شهید «ماجد التمیمی» (اسپایکر) در استان صلاح‌الدین خبر داد. به گزارش ایسنا، انفجارها در پایگاه اسپایکر که نیروهای عراقی در آن مستقر هستند رأس ساعت ۱۱ دوشنبه شب ۲۷ جولای به وقت محلی رخ داد. برخی منابع نیز اعلام کردند این پایگاه میزبان گردان‌های امام علی حشدالشعبی نیز هست. در بیانیه گروه رسانه امنیتی عراق آمده تیم دفاع نظامی موفق شد آتش‌سوزی ناشی از این دو انفجار را مهار کند و این انفجارها تلفات جانی نداشت. ساعاتی پیش از این حادثه، رسانه‌ها از حمله موشکی به پایگاه التاجی در بغداد خبر داده بودند. این پایگاه که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی است، با سه موشک کاتیوشا از منطقه سبع البور هدف قرار گرفت. نیروهای امنیتی عراق به تحقیق برای شناسایی عوامل حمله به پایگاه ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد درصدد اتخاذ تصمیمات ملی برای برآورده کردن مطالبات مردم کشورش است. به گزارش الفرات نیوز، مصطفی الکاظمی ادامه داد: ما به وزیران و ادارات خدمات‌رسانی مرتبط دستور داده‌ایم از موانع بروکراتیک اجتناب ورزیده و با روش‌های انعطاف‌پذیر در اجرای تصمیمات عمل کنند. هر کس که در مسیر اجرای هر تصمیمی سنگ‌اندازی کند، تدابیر حقوقی برای وی اتخاذ خواهد شد. الکاظمی عنوان کرد: وزیران باید خواسته‌های شهروندان را بشنوند و طرح‌هایی را برای اجرای این خواسته‌ها تدوین کنند. نخست‌وزیر عراق اظهار کرد: عقب‌گردی درخصوص تحکیم و تقویت نهادهای دولت صورت نمی‌گیرد و اقدام‌ها برای تحکیم این نهادها در جریان است. ما درصدد اتخاذ تصمیمات ملی برای برآورده ساختن خواسته‌های مردمانمان هستیم. وی گفت: نیروها و دستگاه‌های امنیتی، ملزم به حفاظت از تظاهرات‌ مطالبه‌گرایانه در مقابل هر گونه هدف قرار گرفتن یا تلاش برای تشویش اوضاع از سوی هر طرفی هستند.

گفتنی است در چند روز گذشته برخی از مردم در شهرهای بغداد و نجف در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی و اوضاع معیشتی، دست به تظاهرات زدند و بر اساس گزارش‌های غیررسمی، طی آن دو نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. در همین زمینه، وزارت کشور عراق درباره نتایج تحقیقات حوادث اخیر میدان التحریر، مدعی شد: «گروه‌های جنایتکار خطرناکی رصد شده‌اند که از طریق هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان از داخل و ایجاد درگیری با سرویس‌های امنیتی، قصد ایجاد هرج‌ومرج دارند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.