پویانمایی «لولوی قشنگ من» به کارگردانی سعادت رحیم‌زاده با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود. قرار است این اثر در قالب اقتباس از کتابی با همین عنوان تولید شود. به گفته سعادت رحیم‌زاده، کارگردان این انیمیشن، اثر هم اکنون در مراحل پیش‌تولید بوده و با تکنیک نقاشی روی شیشه زیر دوربین ساخته می‌شود.

کودکان بیشتر از بزرگسالان «دوست داشتن» را درک می کنند

قدس آنلاین: پویانمایی «لولوی قشنگ من» به کارگردانی سعادت رحیم‌زاده با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود. قرار است این اثر در قالب اقتباس از کتابی با همین عنوان تولید شود. به گفته سعادت رحیم‌زاده، کارگردان این انیمیشن، اثر هم اکنون در مراحل پیش‌تولید بوده و با تکنیک نقاشی روی شیشه زیر دوربین ساخته می‌شود.

کتاب «لولوی قشنگ من» نوشته سحر انواری است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و نسخه انگلیسی این کتاب هم در کانون به چاپ رسیده است.

«لولوی قشنگ من» به موضوع عشق می‌پردازد، مفهومی که ساده و همه‌گیر است، ولی برای کودک سخت و پیچیده به نظر می‌رسد.

رحیم‌زاده درباره علت توجه و اقتباس از این اثر می‌گوید: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدتی است بر تولید پویانمایی از کتاب‌های منتشر شده در کانون، تمرکز کرده است. به همین منظور از من دعوت شد کتابی انتخاب کنم. من هم مدتی در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مشغول مطالعه کتاب‌ها شدم، بخشی از کتاب‌ها توسط فیلم‌سازان در گذشته تبدیل به فیلم سینمایی یا پویانمایی شده است، اما در میان آثاری که تبدیل به هنرهای تصویری نشده‌اند، از کتاب «لولوی قشنگ من» خوشم آمد.

وی در توضیح بیشتر علت توجه به این اثر گفت: با توجه به اینکه عشق در زندگی امروز، حلقه‌ای گمشده است و معتقدم این موضوع باید در سینما و انیمیشن بیش از همیشه مدنظر هنرمندان و فیلم‌سازان قرار بگیرد، اما متأسفانه حامیان یا فعالان هنرهای تصویری که قرار است از آثار مذکور حمایت مالی کنند به محض اینکه متوجه می‌شوند موضوع کار «عشق» است، می‌گویند این آثار دردسرساز و خطرناک است، در حالی که این موضوع باید از طریق هنر به مردم منتقل و گوشزد شود که در زندگی امروز فراموش شده و باید به آن توجه شود؛ از آنجا که موضوع این کتاب عشق است خواستم این اثر به تصویر درآید.

کارگردان پویانمایی «لولوی قشنگ من» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عشق برای کودک چه تعریفی دارد و چقدر لازم است کودکان به درک این مقوله عاطفی برسند، توضیح داد: کودکان، خود دنیای عشق هستند و عشق در درون آن‌ها عمقی بسیار دارد؛ این گروه سنی همه جهان پیرامونی خود را با عشق می‌بینند و شاید نیازی به آموزش از طریق پویانمایی نداشته باشند؛ فقط نشان دادن عشق به آن‌ها از طریق تصویر همچون انیمشین لازم است. کودکان بیشتر از بزرگسالان عشق را درک می‌کنند، پویانمایی روی آن‌ها تأثیر خوبی دارد و لازم است با محوریت عشق مستمر تولید شود.

این کارگردان در ادامه درباره توجه دنیای تصویر به ادبیات و استفاده از آن گفت: سینما و ادبیات ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، به نظرم کارگردانان توجه زیادی به آثار اقتباسی ادبیات کهن و نوین دارند، البته به نظرم فرقی نمی‌کند تولید اثر در سینما اقتباس از ادبیات کهن باشد یا نوین، آنچه مهم است تأثیرگذاری یک کار است؛ اینکه مخاطب از آن چه مقدار تأثیر بگیرد.

رحیم‌زاده درباره تکنیکی که قرار است برای این پویانمایی استفاده کند، توضیح داد: تکنیک نقاشی روی شیشه به این صورت است که همزمان با نقاشی کشیدن روی شیشه فریم‌برداری می‌شود، همچنین در هر فریم 24 نقاشی روی شیشه کشیده می‌شود، هر یک دقیقه یک هزار و 440 نقاشی خلق می‌شود، در نهایت قرار است بین 9 تا 10 دقیقه مجموع دقایق تولید این انیمیشن باشد.

گفتنی است، سعادت رحیم زاده، مدرس دانشگاه و عضو رسمی انجمن آسیفای ایران و بین‌الملل است، او عضو هیئت انتخاب دهمین دوره و داور بخش مسابقه ایران یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نیز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.